فرابورس میزبان عضو تازه وارد گروه پتروشیمی ها

فرابورس میزبان عضو تازه وارد گروه پتروشیمی ها
(دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵) ۱۶:۰۸

نخستین تجربه بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس امروز با عرضه اولیه سهام شرکت پترو صنعت گامرون در نماد معاملاتی "شگامرن1" انجام شد و 10 درصد از سهام این مجموعه معادل 6 میلیون سهم عرضه شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عرضه اولیه سهام شرکت پتروصنعت گامرون که روز گذشته قرار بر عرضه آن بود امروز برای نخستین بار با اعلام پیغام ناظر بازار در بازار کوچک و متوسط فرابورس انجام شد و 30 هزار ریال قیمت خورد.

 این گزارش می افزاید: سهامداران بورسی امروز 36 میلیون و 467 هزار سهم از سهام شرکت های پتروشیمی را به ارزش 147 میلیارد و 356 میلیون ریال خریداری کردند .

در معاملات امروز بازار سهام، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در قیمت پایانی رشدی بسیار اندک داشت. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی امروز را با کاهش 1.75 درصدی در آخرین معامله بر روی 1740 ریال معامله شد. در قیمت پایانی هم با 0.96 درصد افت به 1754 ریال رسید.

برپایه این گزارش ، امروز پتروشیمی خارک، روزی خوب را برای سهامداران خود به ارمغان آورد، این سهم در قیمت پایانی با رشدی 3.13 درصدی همراه شد و به 14 هزار و 237 ریال رسید. در کنار پتروشیمی خارک، پتروشیمی فن آوران هم با رشد همراه بود. این دو شرکت در میانه بازار به صف خرید رسیدند و روزی مثبت را پشت سر گذاشتند.

همچنین، پتروشیمی زاگرس از دیگر شرکت های گروه پتروشیمی بود که امروز را با رشد 5 درصدی به پایان رساند. پتروشیمی اراک هم روزی سبز را پشت سر گذاشت و در قیمت پایانی با 1.6 درصد رشد به 2850 ریال رسید. پتروشیمی شیراز در این روز 4.98 درصد افزایش قیمت داشت. پتروشیمی پردیس اما رشدی اندک داشت. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی با 0.04 درصد افزایش قیمت به 7943 ریال رسید.

پتروشیمی کرمانشاه هم امروز را با رشد به پایان رساند. هر سهم این شرکت در معاملات امروز با 1.88 درصد افزایش در قیمت پایانی به 3082 ریال رسید.  پتروشیمی آبادان هم که امروز در آخرین قیمت منفی بود، در قیمت پایانی رشدی 0.21 درصدی را تجربه کرد.

در میان مثبت های امروز، پتروشیمی مارون در قیمت پایانی کاهشی 1.01 درصدی را تجربه کرد. اما پتروشیمی جم و خراسان در ارقام پایانی مثبت بودند. پتروشیمی فارابی هم امروز را با کاهشی اندک و در حد صفر به پایان برد.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۱