روز آرام پتروشیمی ها در بورس

روز آرام پتروشیمی ها در بورس
(یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۴۴

شاخص کل بورس، با کاهش 262 واحدی به کانال 79 هزار واحدی عقب نشینی کرد و در جریان معامله های امروز، پتروشیمی ها روزی آرام را در بورس تهران شاهد بودند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز بورس تهران کاهش محسوس شاخص را تجربه کرد و معامله‌گران شاهد قرمزپوش شدن دسته‌جمعی نماگرهای تالار شیشه‌ای بودند؛ بازاری که با وجودتکاپوی حقوقی‌ها برای تثبیت شاخص،دما سنج بازار سرمایه با فشار عرضه امروز به کانال 79 هزار واحدی عقب‌گردکرد وسر انجام شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه( 5 دی ماه ) با کاهش 292 واحدی به روی رقم 79 هزار و 898 واحد ایستاد.
در گروه‌های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها نمادهای شسینا و شپمچا همچنان صف خرید، نماد ساینا با جهش قیمتی به صف خرید رسید، نمادهای زاگرس، شکلر، شلعاب و وپترو مثبت و مابقی متعادل و منفی دنبال شدند.
همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش 13 واحدی عدد 15 هزار و 816  واحد را برای خود ثبت کرد و شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 389 واحدی به عدد 88 هزار و 398 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2018 واحدی به عدد 56 هزار و 811 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 375 واحد کاهش روی رقم 169 هزار و 458 واحد متوقف شد.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 7 واحدی به عدد 860 واحد رسید.
براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 35 واحد، فولاد مبارکه با 28 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 24 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی با 2 واحد و سیمان بجنورد و پارس سوئیچ هر یک به میزان یک واحد افزایش بیشتری تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 285 میلیاردریال بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 143 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 677 نوبت داد و ستد بود.



تعداد بازدید : ۱,۱۳۹