برگزاری ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات پتروشیمی فجر

برگزاری ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات پتروشیمی فجر
(یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۴۴

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شرکت پتروشیمی فجر تولید کننده ی یوتیلیتی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، جهت تمدید گواهینامه ISO 27001 مورد ممیزی مراقبتی قرار گرفت.

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شرکت پتروشیمی فجر تولید کننده ی یوتیلیتی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، جهت تمدید گواهینامه ISO 27001 مورد ممیزی مراقبتی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر، این شرکت اولین دوره ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)  براساس استاندارد ISO27001  را با موفقیت به پایان رساند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر در این مراسم با تاکید بر حساسیت پتروشیمی فجر برای تداوم فعالیت تولیدی سایر مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: نیروگاه شرکت پتروشیمی فجر، برق مورد نیاز برای تولید 43 درصد از محصولات پتروشیمی کشور را تامین می کند؛ بر همین اساس  حفاظت از سرمایه اطلاعاتی شرکت در اولویت بالایی قرار دارد.

 علیرضا شمیم، با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت بحران در سطح منطقه و اشاره به تهدیدات سایبری به صنایع، حفظ محرمانگی اطلاعات سازمانی و همچنین حفظ  دقت و صحت سرمایه اطلاعاتی در کنار ایجاد زمینه دسترسی متناسب افراد مسئول را از الزامات فجر دانست و افزود: هدف ما مجهز شدن به سیستم های مدیریتی است و انتظار داریم ضمن استخراج نقاط قوت و ضعف امنیتی، پروژه های بهبود مناسبی جهت بهبود سیستم ارائه کنیم.

 رئیس برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات شرکت پتروشیمی فجر، در مراسم افتتاحیه این ممیزی گزارشی از عملکرد این شرکت پس از دریافت اولیه ی گواهینامه ی این استاندارد ارائه کرد.

مرتضی رحیمی، از تکمیل زیرساختها، به روز رسانی و بهبود سیستم ها و تجهیزات، بازنگری کامل در سیستم مدیریت ریسک های  امنیتی و ارتباطی سازمان و بهبود جاری سازی استاندارد به عنوان شاخص ترین فعالیتهای واحد خود یاد کرد.

تبدیل نقاط قابل بهبود سال گذشته به نقاط قوت، ایجاد سیستم مدیریت تداوم کسب و کار، پیاده سازی مناسب مدیریت حوادث امنیت اطلاعات و توازن و توزیع مناسب منابع تجهیزاتی و آموزشی برای این سیستم مدیریت از مهمترین نقاط قوت شرکت پتروشیمی فجر در این دوره ممیزی بود که در مراسم اختتامیه توسط سرممیز اعلام شد.  دکتر قریشی سرممیز این دوره  که ممیزی را قابل قبول اعلام نمود، گزارش آن را برای تمدید گواهینامه به مدت یکسال به افتا ارسال می کند.

شرکت پتروشیمی فجر، نخستین شرکت وزارت نفت است که گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را در حوزه ملی و با تایید سازمان فناوری اطلاعات دریافت کرده است.  شایان ذکر است که اولین ممیزی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات پتروشیمی فجر جهت دریافت گواهینامه استاندارد ISO 27001 (ISMS) در سال گذشته برگزار شد که این شرکت مفتخر به دریافت گواهینامه ISO 27001 شد.

 


روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر
تعداد بازدید : ۲,۹۵۵