گامهای دانشگاه آزاد در جهت بین المللی کردن خود

گامهای دانشگاه آزاد در جهت بین المللی کردن خود
(چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۲۵

پنجمین همایش ملی تحقیقات نوین در شیمی، مهندسی شیمی و مهندسی نفت با آرزوی برگزاری بین المللی همایش ششم پایان یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه، پنجمین همایش ملی تحقیقات نوین در شیمی، مهندسی شیمی و مهندسی نفت توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر و با همکاری 9 شرکت پتروشیمی، شرکت ملی حفاری ایران، شش واحد دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد.

این همایش با حضور مدیران عامل و برخی کارکنان شرکتهای پتروشیمی، مدیرکل امور پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، محققان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان به حوزه ی موضوعی این همایش برپاشد.

مدیرکل امور پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به عنوان یکی از سخنرانان این همایش، صنایع پتروشیمی و نفت را دارای پایه ی علمی خوبی ارزیابی کرد و گفت: تمایل دانشگاه آزاد این است که همایش بعدی را با همراهی صنعت به صورت بین المللی برگزار کند.

حمیدرضا زمانی زاده، یادآور شد که دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم حیات علمی است و افزود: یکی از اهداف دانشگاه در دهه ی چهارم خود بین المللی کردن دانشگاه است چون اعتقاد دارد دانشگاه بدون ارتباط با دنیا ی بیرون از خودش نمی تواند دانشگاه باشد.

وی از ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید، پرداخت هزینه های ثبت اختراعات بین المللی، پرداخت هزینه های مطالعات و پروژه های مشترک دانشجویی دانشجویان این دانشگاه با محققان خارج از کشور، کمک به استفاده از کارگاههای آموزشی خارج از کشور و پرداخت هزینه های ایجاد مجلات بین المللی خصوصا در زمینه های نفت و پتروشیمی به عنوان فعالیت های در جهت بین المللی کردن دانشگاه آزاد نام برد و خاطر نشان کرد: هم اکنون شرایط مناسبی وجود دارد که از تمامی امکاناتی که دانشگاه آزاد برای بین المللی کردن خودش در نظر دارد، استفاده کرد.سخنرانی های علمی در سالن اصلی و سالن های فرعی، نمایشگاه جانبی و اهدای جوایز به پژوهشگران برتر استان خوزستان از بخشهای دیگر این همایش یک روزه بود.

این همایش با همکاری 9 شرکت پتروشیمی، شرکت ملی حفاری ایران، شش واحد دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

 

تعداد بازدید : ۲,۴۵۸