تقویت ۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران

تقویت ۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران
(یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵) ۱۶:۰۵

شاخص کل بورس، نخستین روزی کاری هفته را با رشد اندک به پایان رساند و با 25 واحدافزایش در ایستگاه 80 هزار و 709 واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروزیکشنبه ( 28 آذرماه ) با افزایش 25 واحدی به رقم 80 هزار و 709 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 47 واحدی روی عدد 15 هزار و 922 واحد متوقف شد.
امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 71 واحدی به عدد 89 هزار و 397 واحد رسید، شاخص بازار اول در حالی با افزایش 31 واحدی به عدد 57 هزار و 521 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 19 واحدی به عدد 170 هزار و 453 واحد دست یافت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به عدد 866 واحد دست یافت.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملات سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 38 واحد، پتروشیمی شیراز و پالایش نفت تهران هریک به میزان 11 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل اما امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر با 58 واحد، مخابرات ایران با 39 واحد و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 26 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 153 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 664 میلیون و 923 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 41 هزار و 510 نوبت داد و ستد بود.
این گزارش می افزاید: معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پارس خودرو و حق تقدم خرید آن، اوراق مشارکت شهرداری دزفول، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، کود شیمیایی اوره لردگان، اوراق اجاره صدانا، اوراق مشارکت لیزینگ رایان‌سایپا، اوراق مشارکت میدکو، مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌ کارتن مشهد متوقف شد.









تعداد بازدید : ۱,۵۶۹