تولید پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه از 7 هزار تن گذشت

تولید پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه از 7 هزار تن گذشت
(چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۲۰

مجتمع پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه موفق شد بیش از 7300 تن محصول را روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه مدیران ارشد این شرکت عصر دیروز سه شنبه(23 آذرماه) از مجتمع پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه بازدید کرد .

بر اساس این گزارش ، محمدرضا اخوان، مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید پارس درحاشیه این بازدید اظهارکرد: این مجتمع تولیدی حدود 2 ماه است که تولید خود را آغاز کرده  و تاکنونبش از 7 هزار و سیصد تن محصول تولیدشده است.

وی تصریح کرد: از این میزان تولید، ١٢٠٠ تن صادرات به کشورهای چین و هند انجام شده است.

اخوان با اشاره به این که بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که کیفیت تولید ما از بالاتر از رقیبان خارجی است،گفت:در صورت فراهم شدن شرایط طرح های توسعه ای مجتمع پتروشیمی تخت جمشید پارس را در آینده راه اندازی خواهیم کرد.

شرکت پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن در سال 1392 توسط بخش خصوصی تاسیس شد و این شرکت در آینده ای نزدیک به ظرفیت تولید 65 هزار تن در سال انواع محصولات GPPS، HIPS ، XPS و 120 هزار تن درسال EPS دست یابد. از این رو در گام اول با هدف عرضه محصول با ارزش XPS مبادرت به خرید یک واحد نو تحت لیسانس شرکت TOYO نموده است.
بر پایه این گزارش، پلی استایرن، یکی از متداول ترین رزین های تجاری ترموپلاستیک و آمورف است که محدوده وسیعی از خواص فیزیکی و مکانیکی را داراست و قیمت جذاب آن، نظر تولیدکنندگان طیف گسترده ای از اقلام را به خود جلب می‌ کند.
این گزارش می افزاید: این ماده به صورت گرانول‌های استوانه‌ای شکل (یا دانه‌های کروی پلی استایرن انبساطی )تولید می‌ شود و فرآیند تولید آن بر مبنای پلیمریزاسیون پیوسته (یا ناپیوسته در مورد پلی استایرن انبساطی) مونومر استایرن انجام می‌پذیرد



تعداد بازدید : ۲,۴۴۵