تعمیر و راه اندازی کمپرسور پتروشیمی شهید تندگویان

تعمیر و راه اندازی کمپرسور پتروشیمی شهید تندگویان
(یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵) ۱۴:۱۲

کمپرسور کارخانه CTA 1 پتروشیمی شهید تندگویان تعمیر و راه اندازی شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی تندگویان محمد عیسی انوشا رئیس مجتمع این پتروشیمی ضمن بیان این مطلب گفت: این کمپرسور که وظیفه تامین هوای فرآیند اکسیداسیون کارخانه CTA1را برعهده دارد، بدلیل شکستگی دنده پینیون در روتور مرحله چهار و پنج دچار مشکل شده بود که جهت رفع اشکال از سرویس خارج گردید و  پس از اصلاح  و بالانس با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت .
رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان گفت: با توجه به شرائط و ویژگی های خاص فرآیندی و مکانیکی از جمله سرعت دورانی 15000 دور در دقیقه ، دبیNM3/h 120,000 ،فشارخروجیbar5/21 و دمای C0 191، این کمپرسورمنحصر به فرد بوده و هیچ گونه نمونه مشابه ای ندارد و ساخت قطعات اصلی آن در داخل کشور سخت و در شرکت صاحب امتیاز آن نیز بسیار زمان بر می باشد. از سوی دیگر پتروشیمی شهید تندگویان تنها تولید کننده محصولات مهم و استراتژیک اسیدترفتالیک خالص و پلی اتیلن ترفتالات در کشور می باشد و تولیدات آن از اهمیت ویژه ای برای بازار مصرف برخوردار است، بنا براین به منظور تسریع در عملیات راه اندازی کارخانه ها ، با تدبیر ،همت و تلاش متخصصان پتروشیمی شهید تندگویان اقدام به تعمیر ، بالانس  و نصب قطعه آسیب دیده کردیم  که انجام این کار با این سرعت دورانی و اندازه پینیون کاری بی سابقه بوده است.
انوشا در ادامه گفت : در حال حاضر کمپروسور مذکور به نحو مطلوبی درمدار سرویس قرار گرفته ،کارخانه cta 1 نیز با 75 درصد ظرفیت در حال تولید می باشد ،همچنین روند افزایش ظرفیت تولید کارخانه به صورت آرام و متناسب با شرایط کمپروسور در دستور کار قرار گرفته است.
وی از زحمات بی دریغ مدیریت و کارکنان پتروشیمی شهید تندگویان، از حمایت های مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین همراهی شرکت های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) و پتروشیمی مارون تقدیر و تشکرکرد و اظهار امیدواری کرد با تدبیر ، تلاش و کوشش شرکت های سازنده داخلی شاهد ارتقا و خودکفایی در زمینه ساخت تمامی قطعات صنعتی در کشور باشیم.
قابل ذکر است پتروشیمی شهید تندگویان بزرگترین تولید کننده اسید ترفتالیک خالص و پلی اتیلن ترفتالات در کشور می باشد که در منطقه ویزه پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) قرار دارد.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۸