تاپیکو 288 میلیون اوراق اختیار فروش تبعی یک پتروشیمی را عرضه می کند

تاپیکو 288 میلیون اوراق اختیار فروش تبعی یک پتروشیمی را عرضه می کند
(دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۵۹

تاپیکو از امروز اوراق اختیار فروش تبعی سهام پتروشیمی جم را با 288 میلیون ورقه در بورس تهران عرضه می کند.

به گزارش نیپنا، طبق اعلام اداره ابزارهای نوین مالی بورس تهران، تاپیکو از امروز دوشنبه 288 میلیون اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت پتروشیمی جم را با نماد "هجم512" و سررسید اسفند 95 منتشر می کند.
بر اساس این گزارش، این اوراق از 15 آذر الی 18 اسفند قابل معامله بوده و قیمت اعمال اوراق 10045 ریال است که از 21 اسفند سال جاری اعمال خواهد شد.
در این میان هر فرد حقوقی و حقیقی، حداکثر می تواند 28 میلیون و 50 هزار ورقه اختیار فروش تبعی را در کل دوره معاملاتی خریداری کند. همچنین حداقل حجم عرضه روزانه 100 میلیون ورقه تعیین شده و کارگزار عرضه کننده نیز کارگزاری بانک شهر است.
ساعت معاملات اوراق فوق نیز 9 صبح الی 13 روزهای کاری بورس بوده و فقط عرضه کننده مجاز به فروش است.
این اوراق معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند. خریدار نمی تواند بیش از تعداد سهام پایه ای که در اختیار دارد و همچنین بیش از سقف مجاز خرید هر کد معاملاتی، اوراق تبعی را خریداری کند، لذا تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می تواند معادل دارایی سهامدار در سهم پایه و با رعایت سقف خرید مجاز در اطلاعیه باشد.
در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی خریداری شده توسط سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان هر روز و سقف خرید هر کد معاملاتی بیشتر شود، در این‎صورت بطور سیستمی تعداد اوراق تبعی متناسب با تعداد سهام تحت مالکیت و سقف خرید هر کد معاملاتی تعدیل شده، اوراق مازاد فاقد ارزش بوده و عرضه کننده تعهدی در قبال استراداد ثمن اوراق مازاد و نیز اعمال آن بخش از اوراق در تاریخ اعمال نخواهد داشت.
اوراق اختیار فروش تبعی ( موسوم به بیمه سهام) اوراقی است که با هدف پوشش ریسک و درهنگام وضعیت منفی بازار و یا شرکت منتشر می شود و طی آن فروشنده متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن "قیمت اعمال" می گویند در تاریخ معینی (تاریخ اعمال) از سهامدار خریداری کند.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۶