تعمیرات اساسی پتروشیمی شیراز با موفقیت انجام شد

تعمیرات اساسی پتروشیمی شیراز با موفقیت انجام شد
(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۱۹

تعمیرات اساسی واحدهای منطقه ٢ پتروشیمی شیراز با موفقیت انجام شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، ‌تعمیرات اساسی واحدهای منطقه ٢ مجتمع پتروشیمی شیراز شامل واحدهای یوتیلیتی، آب، برق و بخار و ‌واحدهای تولیدی گاز، آمونیاک، آرگون،‌ اوره، اسید نیتریک و نیترات آمونیوم با موفقیت انجام شد.
برپایه این گزارش، این عملیات همزمان با قطع تولید واحدها و بسته شدن بخش عمده‌ای از واحد یوتیلیتی در راستای استمرار تولید و افزایش بازدهی، با رعایت استانداردهای فنی و ایمنی و اجرای پروژه تعویض لاینر راکتور اوره در سطح کشور و منطقه در آبان ماه امسال انجام شد.
از اهداف تعیین شده در طول تعمیرات اساسی در راستای راندمان و استمرار تولید واحدها، عملیات موفقیت‌آمیز تعویض لاینر داخلی راکتور اوره بود که برای نخستین بار بدون حضور کارشناسان خارجی و از سوی متخصصان مجتمع پتروشیمی شیراز تعویض کاتالیست تیوب‌ها و ترمیم جداره داخلی کوره ریفرمر، تعویض کاتالیست راکتورهای LT&HT SHIFT و راکتور متانیتور، تعویض قسمت میانی بدنه برج T-١٣٠٣ ، تعویض سینی‌های برج T-١٣٠٢، عملیات EDDY CURRENT تعدادی از مبدل‌های واحد و ترمیم بدنه داخلی برج پریل در واحد نیترات آمونیوم انجام شد.
از پروژه‌های مهم اجرا شده، تعویض سیستم کنترل DCS در واحدهای اسید نیتریک و نیترات آمونیوم بوده است.
به گزارش شرکت پتروشیمی شیراز، در طول این عملیات همه تجهیزات مکانیکی، برقی، ابزار دقیق و ماشین آلات واحدها تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.
با توجه به گستردگی عملیات، همه فعالیت‌ها براساس برنامه با رعایت استانداردهای فنی و ایمنی، تحت نظارت دقیق اچ اس یی و خدمات فنی با بالاترین کیفیت و در بهترین شرایط ایمن انجام شد، بطوری‌که با تلاش همه جانبه گروه‌ها ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه در ١٩ آبان ماه نخستین مشعل‌های کوره ریفرمر واحد آمونیاک روشن شد.
پس از آن عملیات اکسید اسیون و احیاء کاتالیست راکتورهای واحد برای راه اندازی در اختیار گروه بهره برداری قرار گرفت و واحد اوره در تاریخ ٢٢ آبان ماه به تولید رسید.
همچنین تعمیرات اساسی بخش‌هایی از واحدهای یوتیلیتی به انضمام عملیات TOTAL SHUT DOWN نیروگاه براساس برنامه و در زمان مقرر انجام شد.

تعداد بازدید : ۱,۰۹۸