مجلس با تصویب قوانین به صنعت پتروشیمی کمک می کند

مجلس با تصویب قوانین به صنعت پتروشیمی کمک می کند
(شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۳

مجلس آماده حمایت از صنعت پتروشیمی است اما نیازمند اطلاعات کافی در خصوص موانع و مشکلات پیش رو این صنعت است تا بتواند با تصویب قوانین برای حل مشکلات قدم های اساسی بردارد.

هدایت الله خادمی نائب رئیس فراکسیون نفت و نیرو و عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: صنعت پتروشیمی از صنایعی است که بیشترین اشتغال زایی را درکشور دارد، بنابراین مجلس به صورت ساختاری به این صنعت کمک می کند تا مشکلات صنعت پتروشیمی حل شود.
وی با بیان این که برخی از مسائل به صورت ساختاری در صنعت پتروشیمی وجود دارد که مانع جذب سرمایه گذاری در این صنعت می شود، گفت: برخی مشکلات موجود درباره نرخ سوخت از مشکلاتی است که باید در صنعت پتروشیمی حل شود. به گونه ای که نباید با مسئول جدید نرخ سوخت هم تغییر کند.
خادمی عنوان کرد: مجلس باید به صورت ساختاری زمینه هایی ایجاد کند تا سرمایه گذاران با آسودگی خیال در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کنند. مجلس باید تا یک محدوده زمانی با یک نرخی سوخت پتروشیمی ها را تصویب کند که البته با شرایط بازار جهانی قابل تغییر باشد. باید قوانین و مقرراتی وجود داشته باشد تا سوخت پتروشیمی ها مشکلی برای جذب سرمایه گذاری در این صنعت نباشد.
نائب رئیس فراکسیون نفت و نیرو افزود: البته سهم صنعت پتروشیمی ما در بازار جهانی قابل قبول نیست و باید در حال حاضر بازاریابی درستی انجام شود تا بازار قابل قبولی نصیب پتروشیمی ایران شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان این که باید جلوی خام فروشی در صنعت پتروشیمی با برنامه ریزی درست گرفته شود، گفت: درحال حاضر صنعت پتروشیمی توان فرآوری محصولات را دارد تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور شود که امید است با همکاری و تعامل میان دولت و مجلس و نیز جذب سرمایه گذاری های جدید ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشورمان رشد را تجربه کند.

تعداد بازدید : ۱,۵۰۳