پتروشیمی ها نبض بورس کالا را در دست دارند

پتروشیمی ها نبض بورس کالا را در دست دارند
(پنج شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۲

معامله محصولات پلیمری و شیمیایی عرضه شده از سوی مجتمع های پتروشیمی روز سه شنبه با توجه به تعطیلات هفته جاری،ترافیک بیشتری را نسبت به روزهای پیشین تجربه کرد.

به گزارش نیپنا، در جریان معامله های روز سه شنبه(9 آذرماه) تالار محصولات نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران ، حجم عرضه انواع محصولات پلیمری به حدود ۵۷ هزارتن رسید که با تشکیل صف تقاضای ۱۲۲ هزار تنی مشتریان، معامله ای در حدود ۴۵ هزار تن بر تابلوی معاملات ثبت شد. در گروه محصولات شیمیایی نیز 16 هزار تن محصول روی تابلو رفت که با ثبت 21 هزار تن تقاضا، حدود 14 هزار تن محصول مورد معامله قرار گرفت.
همچنین پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی، برخی از گریدهای پی وی سی، پلی اتیلن های ترفتالات بطری و نساجی و پلی استایرن های معمولی، مقاوم و  انبساطی و برخی ازگریدهای پلی اتیلن سبک فیلم مانند هفته های گذشته با جذابیت خرید روبه رو بودند.
بر اساس این گزارش ، درگروه محصولات شیمیایی  نیز منومروینیل استات، منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول، سودکاستیک، اسیداستیک، دی اتیل هگزانول و استایرن منومر با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.
به این ترتیب پلی پروپیلن نساجی ZH۵۵۰J نویدزرشیمی با حجم عرضه ۴۲۰ تن به میزان ۱۸۰۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۳۶۶ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۷۰۳ تومان رقم خورد.
همچنین پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C این مجتمع هم با حجم عرضه ۶۳۰ تن به میزان ۶۶۳۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۶۳ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۲۴۹ تومان بود. پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C این مجتمع هم با حجم عرضه ۲۱۰ تن ۹۸۷ تن تقاضا داشت، این کالا هم با قیمت ۴هزار و ۲۴۹ تومان مورد معامله قرار گرفت.
در گروه پی وی سی ها هم گرید ۶۵ پتروشیمی اروند با عرضه ۱۲۹۸ تنی به میزان ۱۸۹۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۲۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۵۰ تومان رقم خورد.
در گروه محصولات شیمیایی هم منومر وینیل استات پتروشیمی شازند با حجم عرضه ۵۵۰ تن به میزان ۲۰۴۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۵۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۸۱۶ تومان معامله شد.
این گزارش می افزاید: سودکاستیک پتروشیمی اروند هم با حجم عرضه ۷ هزارتن به میزان ۱۰۵۲۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۶۰۸ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۶۲۲ تومان رقم خورد.
در همین حال در گروه محصولات پلیمری پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵، پلی اتیلن سنگین بادی ۰۰۳۵، پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ و پلی اتیلن های سبل فیلم پتروشیمی لاله و پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ شازند، پلی اتیلن سنگین فیلم F۷۰۰۰ ایلام و پلی اتیلن سنگین بادی BL۳ پلیمر کرمانشاه وارد سیستم مچینگ شدند.


تعداد بازدید : ۲,۴۷۶