روز آرام پتروشیمی ها در بورس

روز آرام پتروشیمی ها در بورس
(سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵) ۱۶:۰۰

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازارسرمایه ۳۵ واحد افزایش یافت و دراین میان هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی فراز و فرود را درمعامله های خود تجربه کردند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، نمادهای، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، گل گهر، پالایش نفت تبریز و ملی صنایع مس ایران امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که نمادهای تاپیکو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی برشاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

بر اساس این گزارش ، در داد وستدهای امروز، سهامداران بیش از644 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 798 میلیارد ریال در 61 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم مثبت بودند. به این ترتیب شاخص کل با رشدی 74 واحدی به عدد 79هزار و 393 رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی 160 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم 450 واحد افت را به ثبت رساند.

در پایان معاملات امروز، سهامداران برای خرید سهام گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، پتروشیمی شیراز، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام پارس خزر، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و شیمی دارویی داروپخش بیشترین تقاضاها را ثبت کردند.

این در شرایطی بود که گروهی دیگر از سهامداران برای خروج از اوراق صکوک رایتل، اوراق گواهی سپرده رایان سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین عرضه‌ها و سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

این گزارش می افزاید: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در گفتگوئی، فرصت های رشد در اقتصاد ایران را مهیا دانست و گفت: برای فعال سازی پتانسیل ها منابع مالی لازم است که طبیعتا بازار سرمایه به سهم خود در تامین مالی پروژه ها کمک خواهد کرد.

شاپور محمدی افزود: فرصت های رشد اقتصاد ایران با اقتصادهای دیگر قابل مقایسه نیست؛ یعنی همین رشد 5 درصدی که کشور ما تجربه می کند و البته فرصت های رشد ما بالاتر از این حرف هاست که در بسیاری از کشورهای دیگر مطلقا وجود ندارد.

سخنگوی سازمان بورس در پاسخ به این  پرسش که انتخاب رئیس جمهور جدید در امریکا چه تاثیری بر برجام و توافقات هسته ای خواهد گذاشت، گفت: دنیا تابع یک عقلانیت کلی است؛ به هر حال توافق مهمی با حضور نه فقط امریکا بلکه کشورهای پنج به اضافه یک و نظارت و هدایت سازمان ملل متحد انجام شده و من تصور می کنم این توافقات، صرفنظر از اینکه چه کسی بر سرکار باشد، محکم اجرا خواهد شد و به خوبی پیش خواهد رفت.

وی پیش بینی کرد که در آینده، شاهد رشدهای خوبی در بازار خواهیم بود و اتفاقات و هیجاناتی که همزمان با برخی تحولات سیاسی جهان رخ می دهد، تنها اثرات کوتاه مدت دارد و در بلند مدت مردم و سرمایه گذاران با جستجو و کار روی پتانسیل ها حتما به عوامل بنیادی توجه بیشتری دارند.

.

.


تعداد بازدید : ۱,۳۴۹