تداوم موفقیت پلیمرها در بورس کالا

تداوم موفقیت پلیمرها در بورس کالا
(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۴۴

بورس کالا دیروز میزبان داد و ستد 38 هزار تن محصولات پلیمری عرضه شده از سوی مجتمع های پتروشیمی بود .

به گزارش خبرنگار نیپنا دیروز سه شنبه (25 آبان ماه) در بورس کالای ایران شاهد عرضه 45 هزار و 643 تن انواع پلیمرها بودیم که برای خرید این حجم از عرضه ، 93 هزار و 110 تن تقاضا در بورس کالا به ثبت رسید و در نهایت ازاین حجم عرضه، 38 هزار تن آن مورد داد و ستد قرارگرفت که با توجه به معاملات روز دوشنبه ، رقم مطلوبی به شمار می رود.
در هر حال بازار پلیمرها در هفته های اخیر حجم معاملات بسیار جذابی را تجربه کرده که همین ویژگی ها به تنهایی می تواند بهبود صنایع بالادستی و پایین دستی را به صورت همزمان اعلام کرده و روزهای بهتری را پیش روی این بازار ترسیم کند.
بر اساس این گزارش ، در بازار آزاد پلیمرها شاهد بودیم که قیمت ها هرچند که در روز دوشنبه افزایش یافت ولی باز هم عرضه های جذاب و معاملات مطلوب روز سه شنبه ، اجازه رشد بیشتر قیمت ها را به بازار نداده و شاهد بودیم که بسیاری از گریدها و گونه ها افت نرخ داشته تا جایی که می توان از بازار نسبتاً با ثبات پیش روی این بازار خبر داد.
از سوی دیگر به نظر می رسد تعطیلی پیش رو و همچنین رشد قیمت های پایه در روند حرکت بازار تأثیرگذار بوده همچنین از این پس بتوان شاهد یک فاز عقب نشینی بازار در روزهای پیش رو باشیم زیرا حجم عرضه ها در بازار آزاد بسیار بالاست و مشخص نیست که چه بخشی از این عرضه ها جذب شده و چه بخش دیگری در انبارها باقی خواهد ماند.
در این میان تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که داده های بورس کالا از روزهایی رؤیایی در صنایع پایین دستی حکایت می کند که البته بهتر است که منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی برای این بازار رقم خواهد خورد؟
با توجه به این حجم معاملات در کنار مقایسه با هفته های اخیر ؛ به نظر می رسد که باید منتظر کاهش حجم معاملات در بورس کالا باشیم که رفت و برگشت قیمت ها را در بازار آزاد تعمیق خواهد کرد. با توجه به این شرایط در کنار وجود محموله های مورد نیاز در بازار آزاد همچنین ترس و نگرانی از کاهش حجم تولید در صنایع پایین دستی و مصرف کننده ، این امکان وجود دارد که بازار پلیمرها در بورس و بازار به آرامی وارد یک فاز تضعیف شده که نکته مهمی به شمار می آید.

تعداد بازدید : ۱,۳۶۲