شش میلیارد تومان از طلب پتروشیمی‌ها تهاتر شد

شش میلیارد تومان از طلب پتروشیمی‌ها تهاتر شد
(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۲۷

بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، فضایی فراهم شد که حدود 316 میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت خدمات حمایتی به پتروشیمی‌ها تهاتر شود.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تهاتر بخشی از بدهی‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت: بر اساس بند (پ) ماده دو و سه قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بخشی از بدهی‌هایی که این شرکت به پتروشیمی‌ها داشت، کاهش یافت.
وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر دولت، این امکان فراهم شد که شرکت‌هایی که از یک‌سو به یکی از دستگاه‌های دولتی بدهکار بودند و از سوی دیگر از دولت طلبکار هستند، تهاتر شود تا بتوانند شرکت‌های خصوصی در شرایط مالی بهتری تداوم حیات دهند.
وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی برای نخستین‌بار توانست از ظرفیت این قانون استفاده کرده و در گام نخست مبلغ 316 میلیارد تومان از مبالغ بدهی خویش را به شرکت‌های پتروشیمی بابت عدم پرداخت یارانه از سوی دولت در سنوات 1388، 1389 و 1390 تهاتر کند.مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: مابقی مطالبات نیز بر اساس قول مساعدی که داده شده است و با توجه به حسابرسی یارانه‌های انجام‌شده، به‌زودی با مطالبات یارانه تهاتر می‌شود..
سیف تصریح کرد: کل بدهی شرکت به پتروشیمی‌ها 514 میلیارد تومان بوده که در شرایط حاضر 318 میلیارد تومان آن تهاتر شده و مابقی نیز به‌زودی توسط بانک مرکزی تسویه خواهد شد.
وی در پایان تأکید کرد: در یک سال زراعی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی حدود دو میلیون تن کود اوره و سولفات آمونیوم از شرکت‌های پتروشیمی خریداری می‌کند و با پنج پتروشیمی نیز مراوده خرید کود شیمیایی دارد.

تعداد بازدید : ۱,۴۹۴