آخرین وضعیت پیشرفت 7 طرح پتروشیمی منطقه ماهشهر

آخرین وضعیت پیشرفت 7 طرح پتروشیمی منطقه ماهشهر
(سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۰۱

هفت طرح پتروشیمی در منطقه ماهشهردرحال ساخت هستند و پیشرفت فیزیکی آنها تا پایان مهرماه به 7.50 تا 99.10 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، فاز دوم پتروشیمی کارون آماده بهره برداری رسمی است و پیشرفت این طرح تا آخر مهرماه به 99.10 درصد رسید، مدیر مجتمع پتروشیمی کارون چندی پیش درباره این طرح توسعه ای اظهارکرد: واحد MDI به بهره برداری کامل رسیده است و تا پایان آبان ماه سال جاری آماده عرضه به بازار خواهد بود.
افشین کیانی مدیر مجتمع پتروشیمی کارون گفته بود: با وجود مخالفت هایی که از سوی طراح اصلی شده بود با اخذ مجوز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت هلدینگ خلیج فارس از اوایل سال گذشته توانستیم واحد نیتروبنزن ، واحد آنیلین و نیز واحد PMI را ساخته و در نهایت به تولید برسانیم.
وی افزوده بود: واحد PMI درسطح خاورمیانه مشابهی ندارد. لذا سعی کردیم با راه اندازی این واحد همچون دیگر واحد ها، با اتکا بر دانش و توان داخلی متخصصان و با وجود مشکلاتی که در فرمول های شیمیایی بود توانستیم پس از آزمایش های متوالی به ظرفیت ۵۰ درصد به تولید برسیم.
پیشرفت پتروکیمیا ابن سینا از 73 درصد گذشت
پیشرفت فیزیکی طرح انیدرید مالئیک، بوتان دی ال/ پی. بی. تی پتروکیمیای ابن سینا تا پایان مهرماه به 73.06 درصد رسیده است و مراحل ساخت این طرح در حال انجام است.
پیشرفت 70 درصدی پتروشیمی شهید رسولی
طرح پتروشیمی شهید رسولی با 70.24 درصد پیشرفت درمنطقه ماهشهر درحال ساخت است.
این شرکت سال 1380 در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف تأمین تقاضای بازار داخلی کشور و همچنین صادارات محصولات تولیدی خود منجمله پنتا اریتریتول با ظرفیت سالانه 13000 تن، فرمالین با ظرفیت سالانه66000 تن ، استالدئید با ظرفیت سالانه 6000 تن ، سدیم فرمات با ظرفیت سالانه 8000 تن، آغاز بکار نموده است.
با واگذاری 60 درصد سهام پتروشیمی شهید رسولی در سال 1390 به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (سهامی خاص) در حال حاضر از جمله شرکت های فرعی این شرکت محسوب می شود.
بر اساس این گزارش، پتروشیمی سلمان فارسی با 13.13 درصد پیشرفت و پتروشیمی ارگ با 12 درصد پیشرفت از دیگر طرح های در حال ساخت هستندو افزون بر این موارد، طرح انیدرید مالئیک (شیمیایی مدبران شیمی) و نیز طرح آکریلات ها(پتروفناوری پلیمر افق ) نیز 2 طرح دیگر در حال ساخت هستند و پیشرفت فیزیکی آنها به ترتیب 8.28 و 7.50 است

تعداد بازدید : ۵,۳۷۰