رشد قابل ملاحظه حجم تولید پلی اتیلن مکزیک

رشد قابل ملاحظه حجم تولید پلی اتیلن مکزیک
(دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۱۴

ظرفیت تولید پلی اتیلن شرکت براسکم درمکزیک با افزایش دو برابری به میزان 166 هزار تن رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت پتروشیمی براسکم به تازگی اعلام کرد که شرکت Braskem-Idesa مکزیک در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ظرفیت تولید پلی اتیلن خود را در مجموعه پتروشیمی این شرکت واقع در ایالت وراکروس مکزیک تا سقف دو برابر افزایش داده و به 166 هزار تن رسانده است.
بر اساس این گزارش ، میزان کل رزین پلی اتیلن تولیدی در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه دوم 2016رشد 97.6 درصدی را نشان می دهد. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی این تاسیسات 84 هزار تن پلی اتیلن تولید کرد.
گفتنی است که شرکت Braskem-Idesa حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت براسکم برزیل (75 درصد) و شرکت گروپو ایدسا (Grupo Idesa) مکزیک (25 درصد) است.
همچنین بر اساس گزارش عملکرد مالی سه ماهه این شرکت، پروژه تولید پلی اتیلن مکزیک موسوم به اتلینو دبل ایکس وای همچنان روند رو به رشد خود را دنبال می کند و مجتمع های واقع در مجموعه پتروشیمی براسکم ایدسا در سه ماهه سوم امسال با نرخ بهره برداری (utilization rate) 63 درصد به فعالیت پرداختند. نرخ یادشده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 32 درصد بود.
منابع بازار می گویند: انتظار می رود با بهره برداری از حداکثر ظرفیت تولید این مجموعه پتروشیمی، تاسیسات یادشده قادر به تولید یک میلیون تن پلی اتیلن در سال باشد. اما شرکت براسکم ایدسا دلایلی چند از قبیل مشکلات در تامین خوراک اتان مورد نیاز خود از سوی شرکت طرف قرارداد، تا کنون نتوانسته با نرخ بالاتری به فعالیت بپردازد. شرکت پمکس ترنسفورمیشن اینداستریال متعهد به تامین بلندمدت خوارک مورد نیاز این مجموعه است.
پلی اتیلن ماده اولیه برای تولید طیف وسیعی ازمحصولات شامل ظروف پلاستیکی مواد غذایی، شوینده ها، شامپو، کیف، لوله، بطری شیر، اسباب بازی، پوشک بچه و پروتزهای پزشکی به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۸