صادرات پتروشیمی بندر امام از 400 میلیون دلار گذشت

صادرات پتروشیمی بندر امام از 400 میلیون دلار گذشت
(شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۰۳

مجتمع پتروشیمی بندر امام موفق شد ازابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از یک میلیون تن محصول به ارزش414 میلیون دلار را روانه بازارهای بین المللی کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجتمع پتروشیمی بندر امام با وجود برخی چالش ها تولید انواع محصولات خود را برای تامین نیاز داخل و نیز صادرات بر اساس برنامه ریزی های انجام شده انجام می دهد.

این گزارش می افزاید: این مجتمع پتروشیمی درمهرماه امسال بیش از 126 هزارتن محصول به ارزش 47 میلیون و یکصد و هفتاد هزار دلاررا به خارج از کشور صادر کرد.

گفتنی است که مدیر عامل مجتمع پتروشیمی بندر امام چندی پیش درگفتگو با نیپنا، ازافزایش 20 درصدی تولید محصولات قابل فروش این مجتمع پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری خبر داده بود.

رضا امیری گفته بود: درشش ماه نخست سال امسال حدود 2.5 میلیون تن محصول قابل فروش تولید کردیم که نسبت به سال گذشته در حدود 20 درصد رشد داشته که در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شدند. این در حالی است که به دلیل کاهش قیمت انرژی در بازارهای جهانی این افزایش تولید از لحاظ ارزشی نسبت به سال های گذشته رشد چندانی نداشته است.

بیشترین محصول تولید شده در پتروشیمی بندر امام شامل گاز مایع، پروپان، بوتان است که به بازارهای بین المللی صادر می شود و بخش از آن در بازارهای داخلی عرضه می شود.

همچنین،پلی اتیلن سنگین و سبک،PVC ، SBRدر بازارهای داخلی عرضه و محصول MTBE که به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تحویل می شود.

 

تعداد بازدید : ۱,۵۹۲