ساخت فاز سوم طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس از95 درصد گذشت

ساخت فاز سوم طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس از95 درصد گذشت
(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۱۱

فاز سوم طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس با ظرفیت سالانه 680 هزار تن آمونیاک و 1072 هزارتن اوره مراحل پایانی عملیات اجرایی خود را طی می کند.

به گزارش نیپنا؛ فاز سوم طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس با 95.25 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان مهرماه بزودی آماده راه اندازی می شود.
براساس این گزارش، واحدهای آمونیاک و اوره در جهان، به ویژه در مناطقی که خوراک گاز طبیعی فراوان و ارزان وجود دارد، به عنوان منابع مهم ایجاد درآمد، کسب و کار و اشتغال زایی محسوب می شوند.
مصرف کنندگان عمده کود در جهان، به ترتیب چین، هند، آمریکا و برزیل هستند. در بخش تولید چین رتبه اول را دارد و کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس رتبه های بعدی را دارند.
برپایه این گزارش، با بهره برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس ظرفیت تولید اوره این مجتمع از دو میلیون و ١٥٠ هزار تن به بیش از سه میلیون و ٣٠٠ هزار تن می رسد.
فاز نخست پتروشیمی پردیس در سال ٨٠ آغاز و در سال ٨٦ به بهره برداری رسید و پروژه فاز دو آن از سال ٨٣ آغاز و در سال ٨٩ به بهره برداری رسیده است.
بر اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو مجتمع سالانه یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن آمونیاک و دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن اوره است.
شرکت پتروشیمی پردیس در زمینی به مساحت ۵/۶۴ هکتار و در منطقه ویژه اقتصادی - انرژی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع شده است.
در حال حاضر شرکت پتروشیمی پردیس چهارمین تولیدکننده اوره در جهان است که در صورت به بهره بـرداری رسیـدن فاز سـوم این مجتمع، رتبـه آن به دومیـن تولیدکننـده بزرگ اوره در جهـان ارتقا خواهد یافت.


تعداد بازدید : ۳,۵۵۸