برگزاری کارگاه آموزشی و تمرین پدافند غیرعامل

برگزاری کارگاه آموزشی و تمرین پدافند غیرعامل
(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۰۰

13 شرکت پتروشیمی در قالب 6 تیم در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی پدافند غیرعامل حضور یافته و با فعالیتهای علمی و عملی پدافند غیرعامل آشنا شدند.

13 شرکت پتروشیمی در قالب 6 تیم در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی پدافند غیرعامل حضور یافته و با فعالیتهای علمی و عملی پدافند غیرعامل آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیران و اعضای کمیته بحران 13 شرکت پتروشیمی مستقر در این منطقه در کارگاه آموزشی و تمرینی ستادی پدافند غیرعامل شرکت کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مراسم افتتاحیه ی این کارگاه، ضمن خیرمقدم به تمامی شرکت کنندگان، به تشریح فعالیت این کارگاه پرداخت.

سید امید شهیدی نیا در این خصوص گفت: این برنامه در سه فاز برگزار خواهد شد که در فاز اول کارگاه آموزشی تمرین ستادی پدافند غیرعامل، با حضور مدیران عامل، روسای مستقل و اعضای کمیته بحران شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را آغاز کرده ایم. فازهای بعدی به صورت رزمایش های برنامه ریزی شده تدارک دیده شده است.

فرمانده ارشد مدیریت بحران منطقه خاطر نشان کرد: این برنامه با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیریت ارشد بحران منطقه برگزار شده است.

در ادامه دکتر جدی به ذکر توضیحاتی در خصوص پدافند غیرعامل و تازه های این مقوله پرداخت. وی گفت: در تفکر اولیه، رابطه پدافند غیرعامل و پتروشیمی یک سویه بوده است، حال اینکه در این دوره سازمان پدافند غیرعامل و صنعت به صورت دوسویه در تعامل هستند و در راستای تحقق اهداف نظام گام برمی دارند.

این دوره با هدف افزایش سطح دانش مدیران در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحرانهای مربوط به صنعت، تلاش جهت ایجاد ادبیات و فرهنگ مشترک، تبدیل کمیته های بحران به تیم های مدیریت بحران، از طریق برقراری ارتباط نزدیک با اعضای کمیته، ارزیابی توانمندی مدیران برای تشخیص توانایی آنها در ایفای نقشهای خود، فراهم نمودن شرایط تبادل نظر و انتقال تجربیات در قالب بحثهای تخصصی برگزار شده است.

کار تیمی، آستانه تحمل و آمادگی جسمانی از محورهای ارزیابی این دوره اعلام شده است.

این کارکاه آموزشی و تمرینی با حضور 150 نفر در قالب 6 گروه از 13 شرکت پتروشیمی به مدت سه شبانه روز توسط شرکت ره آوران فنون پتروشیمی و در سالن اندیشه شهرک بعثت شهرستان بندر ماهشهر در حال برگزاری است.

تعداد بازدید : ۲,۱۵۲