اسپانیا قطب پتروشیمی مدیترانه می شود

اسپانیا قطب پتروشیمی مدیترانه می شود
(دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۳۵

اسپانیا قصد دارد تا بندرتاراگونا واقع در دریای مدیترانه را به مرکزی برای صادرات و نیز واردات محصولات پتروشیمی تبدیل کند.

به گزارش نپینا به نقل از پلاتس، کامیله مارتی، مدیر توسعه بندر تاراگونای اسپانیا، اظهارکرد: برای تبدیل این بندر به قطب استراتژیک پتروشیمی در مدیترانه، 76 میلیون یورو در سال 2014 برای توسعه اسکله تخلیه و بارگیری محصولات شیمیایی و پتروشیمی این بندر، سرمایه گذاری شده است.
در سال 2015 بندر تاراگونا رکوردی جدید را در حوزه انرژی به ثبت رساند و با تخلیه و بارگیری 23 میلیون و 500 تن، رشدی 7.16 درصدی را نسبت به سال پیش از آن تجربه کرد.
حجم نفت خام ورودی و ارسال شده از این بندر، سال گذشته با 7.09 درصد افزایش به هشت میلیون و 600 هزار تن افزایش یافت. همچنین رشد 29.1 درصدی حجم بارگیری و تخلیه محصولات نفتی، شامل محصولات پتروشیمی، (بدون در نظر گرفتن نفت خام) در سال مالی گذشته که بالاترین رقم در تاریخ این بندر محسوب می شود؛ حاکی از پتانسیل بالای تاراگونا برای تبدیل شدن به قطب توزیع محصولات صنایع شیمیایی و پتروشیمی در منطقه مدیترانه است.
ایالات متحده، جبل الطارق، الجزایر، کره جنوبی و روسیه مهمترین کشورهایی هستند که بندر تاراگونا با آن ها در حوزه فرآورده های نفتی و پتروشیمی تبادلات تجاری دارد.
در سال های اخیر رشد ارسال و بارگیری محصولات نفتی از بندر تاراگونا پیوسته و بسیار قابل توجه بوده و همین موضوع این بندر را به یکی از مراکز اصلی توزیع این قبیل کالاها به دیگر بنادر مدیترانه تبدیل کرده است.


تعداد بازدید : ۱,۹۶۰