مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

رشد 6 درصدی تولید و 4 درصدی صادرات پتروشیمی ها در هفت ماهه امسال

رشد 6 درصدی تولید و 4 درصدی صادرات پتروشیمی ها در هفت ماهه امسال
(شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۲۷

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام خبر دو برابر شدن صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا از تلاش ایران برای متضرر نشدن صنعت پتروشیمی در پی کاهش قیمت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، علی محمد بساق زاده درجمع خبرنگاران با اشاره به وضع مطلوب تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه، اظهار کرد: تولید محصولات پتروشیمی در 7 ماهه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 6 درصد و میزان صادرات محصولات، حدود 4 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات همه جانبه صورت گرفته از جمله انجام تعمیرات اساسی در 6 ماهه نخست سال و تغییرات در حوزه خوراک به ویژه  اتان و با درنظر گرفتن برنامه افزایش صادرات نفت خام که کسب گازهای همراه نفت بیشتری  را در پی داشت، تولید محصولات متوع صنعت پتروشیمی ایران  تا پایان مهرماه از شرایط مناسب تری برخوردار بوده است و انتظار می رود در ماه های بعد این صنعت بتواند تولید بیشتر و شرایط مطلوب تری داشته باشد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که میزان تولید محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه به حدود 28.7میلیون تن رسیده است، گفت: بیش از 21 مجتمع پتروشیمی در 7ماهه نخست امسال بیش از  10 درصد افزایش تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته اند.
بساق زاده با تاکید بر ایجاد فضای رقابت سالم بین مجتمع ها برای افزایش تولید، افزود: چندین پتروشیمی از جمله پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، پلی نار، پتروشیمی خارک، پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی خراسان توانستند رکورد تولید به میزان بیش از ظرفیت اسمی خود ثبت کنند.
وی همچنین با تاکید بر افزایش 4 درصدی صادرات، گفت: میزان مصرف داخل نیز 3 تا 4 درصد رشد داشته است.
تلاش ایران برای حضور فعال تر در بازارهای صادراتی اروپا و افریقا
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با اشاره به نوسان قیمت نفت و افزایش و نزول آن در پی شرایط رقابتی بازار در خلیج فارس، اظهار کرد: در این شرایط محصولات پتروشیمی در فضای رقابتی نامناسبی قرار می گیرند که می تواند به ضرر طرفین باشد اما ما سعی می کنیم قیمت محصولات پتروشیمی را در خاورمیانه و آسیای دور کنترل کنیم و همچنین صادرات بیشتری به نقاط دورتر داشته باشیم.
بساق زاده با اشاره به اینکه ایران بیشترین میزان صادرات محصولات پتروشیمی را به آسیای دور به ویژه به کشورهای هند، چین و کره دارد، گفت: صادرات به افریقا نیز شرایط مناسب تری نسبت به گذشته پیدا کرده است و درصددد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به افریقا هستیم.
افزایش صادرات محصولات پلیمری با گرید مهندسی
وی با تاکید بر این که رشد صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا به حدود 10 درصد رسیده است و تقریبا 2 برابر شده، گفت: هم اکنون میزان صادرات محصولات مختلف پتروشیمی به اروپا نسبت به گذشته بیشتر شده است و سعی می شود محصولات پلیمری با گرید مهندسی صادر شوند چرا که ارزش افزوده بالاتری دارند.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که تلاش شده متناسب با نوسان بازار اروپا، صادرات صورت گیرد، تصریح کرد: در نمایشگاه K دوسلدورف که چندی پیش برگزارشد مذاکرات خوبی درزمینه صادرات بیشتر محصولات پتروشیمی ایران، صورت گرفته است.
بساق زاده تاکیدکرد: صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپای غربی و شرقی ازجمله آلمان، انگلیس، مجارستان و به کشورهای واقع در شمال ایران صورت می گیرد.


تعداد بازدید : ۱,۶۰۸