مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد:

امکان سنجی اجرای 21 طرح پایین دستی پتروشیمی با اعتبار 1184 میلیارد تومان

امکان سنجی اجرای 21 طرح پایین دستی پتروشیمی با اعتبار 1184 میلیارد تومان
(سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۱۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در دستور کار قرار دارد و قصد داریم زنجیره تولید محصولاتی مانند پروپیلن، متانول، پروپان، بوتان، الفین ها و ... را تکمیل کنیم.

به گزار خبرنگار نیپنا، سید امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر صبح امروز سه شنبه (11 آبان ماه) در جلسه ای که با حضور مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی  و نیز مدیران ارشد صنعت پتروشیمی در ماهشهر برگزار شد، اظهارکرد: تمرکز این مجموعه بر توسعه صنایع پایین دستی است و در این خصوص اکنون 21 طرح با اعتبار 1184 میلیارد تومان امکان سنجی شده است.

وی ادامه داد: برای توسعه صنایع میانی، زمین مورد نیاز در منطقه وجود ندارد و از همین رو توسعه منطقه از قسمت شرقی در دستور کار قرارگرفته است.

شهیدی نیا افزود: دراین منطقه مشوق هایی مانند معافیت های مالیاتی، معافیت های گمرکی، امکان استفاده از تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی، معافیت مالیات بر ارزش افزوده و .... وجود دارد که می تواند به جذب سرمایه به این منطقه کمک کند.

وی با اشاره به 91 واحد فعال پتروشیمی در ماهشهر اشاره کرد و گفت: 12 واحد مربوط به صنایع بالادستی، 10 واحد میانی، 21 واحد پایین دستی، 21 صنعت سبک و 27 صنعت خدماتی در منطقه فعالند که در مجموع 29 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: افزون بر موارد یاد شده 22 طرح سرمایه گذاری در حال ساخت در منطقه وجود دارد.

وی به زیر ساخت های موجود در منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به این زیرساخت ها، 44 درصد محصولات پتروشیمی کشور در ماهشهر تولید می شود و استان خوزستان مقام اول صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده است.

شهیدی نیا افزود: 26 میلیون تن ظرفیت نصب شده در منطقه وجود دارد و پیش بینی ما این است که در سال جاری 21 میلیون تن محصول واقعی پتروشیمی تولید شود.

تعداد بازدید : ۲,۳۷۲