بلوک 80 درصدی پتروشیمی دماوند آذر ماه عرضه می‌شود

بلوک 80 درصدی پتروشیمی دماوند آذر ماه عرضه می‌شود
(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۰۵

۸۰ درصد سهام پتروشیمی دماوند به ارزش پایه کل 9 هزارمیلیارد ریال دوم آذرماه در فرابورس به مزایده گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا؛ این میزان سهام بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی به ارزش پایه کل 9 هزارو 195 میلیارد و 496 میلیون و 850هزار ریال به مزایده گذاشته می شود.
گفتنی است که بلوک 80 درصدی پتروشیمی دماوند یکشنبه (14 شهریورماه) درفرابورس عرضه شد و بازهم این بلوک بدون مشتری ماند و به فروش نرفت.
به گزارش نیپنا، تعداد 10 هزار سهم پتروشیمی دماوند معادل 80 درصد سهام این شرکت شهریورماه گذشته به ارزش 13 هزار میلیارد ریال روانه میز مزایده شد که بازهم مانند عرضه های پیشین به فروش نرفت.
این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم یک میلیارد و 369 میلیون و 491هزار و 520ریال و ارزش کل پایه 13 هزار و 694 میلیارد و 915 میلیون و 200 هزار ریال به مزایده گذاشته شد.
سازمان خصوصی سازی بلوک 80 درصدی سهام پتروشیمی دماوند را به وکالت از شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی به صورت 10 درصد نقد و بقیه اقساط 8 ساله روی میز مزایده گذاشت.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی دماوند با توجه به موقعیت خاص خود و وابستگی ٢٤ مجتمع فاز دوم پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پارس به آن باید در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.
ظرفیت نصب شده بخش بخار در نیروگاه پتروشیمی دماوند ۶۰۰ تن در ساعت است و همچنین ظرفیت نصب شده نیروگاه برق نیز ۳۰۰ مگاوات است و در مرحله نخست ٩٠ مگاوات برق تولید می شود.
نیروگاه برق و بخار شرکت پتروشیمی دماوند از دو بخش برق و بخار برای خدمات دهی به شرکت های فاز۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شده است.
براین اساس واحد برق شامل ۱۲ واحد توربین گازی (هر یک به ظرفیت ۱۶۲مگاوات) است؛ در مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه ۱٩۴۴ مگاوات است، همچنین برآورد مصرف واحدهای فاز۲ معادل ۱۵۰۰ تا ۱۵۳۰ مگاوات در شرایط معمولی و ماکزیمم است.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۲