شاخص کل بورس در کانال ۸۰ هزار واحدی ماند

شاخص کل بورس در کانال ۸۰ هزار واحدی ماند
(یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۵:۵۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه(9 آبان ماه) با وجود کاهش یک واحدی در نقطه ۸۰ هزار و ۳۳۹ واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  امروز بورس تهران روز آرامی را سپری کرد وشاخص کل بورس تهران یک واحد افت کرد و به 80 هزار و 339 واحد رسید و شاخص با معیار هم‌وزنی نیز 43 واحد افت کرده و به 15 هزار و 804 واحد رسید.
ارزش روز بازار امروز 331 هزار میلیارد تومان برآورد شد و امروز معامله‌گران بورسی بیش از 781 میلیون برگه بهادار در قالب 77 هزار نوبت معامله و به ارزش 178 میلیارد تومان داد و ستد کردندو شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی بدون تغییر 28 هزار و 367 واحد شد.
این گزارش می افزاید: شاخص قیمت با معیار وزنی نیز 35 واحد افت کرده و به نقطه 12 هزار و 612 واحد رسید وشاخص بازار اول با 69 واحد کاهش به 56 هزار و 560 واحد و شاخص بازار دوم با 404 واحد افزایش به 173 هزار و 659 واحد رسید.
نمادهای گروه پتروشیمی و شیمیایی امروز افزون بر رشد شاخص کل، معاملاتی مثبت داشتند و همچنان بر مدار رشد بودند اما نمادهای پارسان، شخارک، شلعاب، ساینا، زاگرس و شفن از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با حجم های مناسب، معاملاتی مثبت را تجربه کردند.
بر اساس این گزارش ، امروز شاخص کل فرابورس ایران نیز با یک واحد کاهش به 837 واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس 51 هزار میلیارد تومان شد.
امروز نمادهای مارون، ذوب، میدکو در کاهش شاخص اثر داشته و نمادهای زاگرس، شراز، شپاس و خراسان در تقویت شاخص فرابورس مؤثر بوده‌اند.


تعداد بازدید : ۲,۸۶۵