در بزرگترین مجتمع تولید پلی الفین جهان محقق شد:

دستیبابی به بالاترین ظرفیت تولید در بروج امارات

دستیبابی به بالاترین ظرفیت تولید در بروج امارات
(یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۲۵

مجموعه یکپارچه پتروشیمی بروج امارات به عنوان بزرگترین مجتمع تولیدی پلی الفین جهان با تمام ظرفیت خود به بهره برداری رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ICIS، مارک گرت، مدیر عامل اجرایی بوریالیس، به تازگی عنوان کرد: شرایط مطلوب تقاضای جهانی برای پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) سبب شده است تا مجموعه پترشیمی بروج امارات واقع در ابوظبی بتواند با راه اندازی تمام یواحدهای این مجموعه پتروشیمی، با حداکثر ظرفیت خود در مدار تولید قرار گیرد. شرکت پتروشیمی بروج مالک بزرگترین مجموعه یکپارچه تولید پلی الفین جهان است.
این شرکت حاصل سرمایه گذاری مشترک گروه پتروشیمی بوریالیس اتریش و شرکت ملی نفت ابوظبی به شمار می رود که هر کدام به ترتیب 36 و 64 درصد از سهام آن را در اختیار دارند.
گرت در حاشیه نمایشگاه plastics K آلمان اظهار داشت: با وجود کندی آهنگ رشد اقتصادی چین، تقاضا برای پلیمرهای مورد استفاده در تولید انواع سیم و کابل از سوی صنایع حمل و نقل و ساخت و ساز این کشور همچنان در شرایط مطلوبی قرار دارد. بازاری که شرکت بوریالیس به دنبال تقویت هر چه بیشتر جایگاه خود در آن است.
وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری میلادی تعدادی مجتمع جدید در مجموعه عظیم پتروشیمی شرکت بروج راه اندازی شدند. با این حال دستیابی به ظرفیت تولید کل سالانه چهار میلیون و 500 هزار تن پلیمر در این مجموعه تنها تا سال 2017 محقق می شود.
این ظرفیت چهار میلیون و 500 هزار تنی شامل دو میلیون و 300 هزار تن پلی اتیلن، یک میلیون و 800 هزار تن پلی پروپیلن و 350 هزار تن پلی اتیلن سبک (LDPE) است. همچنین پلی اتیلن سبک تولیدی دراین مجموعه برای تولید پلی اتیلن با اتصال عرضی (XLPE) استفاده خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۸۴۵