ایران از سرمایه گذاری خارجی در چارچوب های مشخص استقبال می کند

ایران از سرمایه گذاری خارجی در چارچوب های مشخص استقبال می کند
(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۵۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با ایجاد فضای جدید و ابرازعلاقه سرمایه گذاران خارجی برای حضور در طرح های توسعه ای کشور، صنعت پتروشیمی نیز درکانون توجه قرار گرفته است.

محمد خالدی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید برلزوم جذب سرمایه گذاری های جدید خارجی و داخلی برای توسعه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: تدوین نقشه راه برای تکمیل زنجیزه ارزش در برنامه ششم توسعه کشور برای صنایع پتروشیمی با اهمیت است و در این مسیر دولت و مجلس می توانند مسیر توسعه بخش های مختلف صنعت پتروشیمی را هموارکنند.
رئیس کمیته انرژی های نو و اتمی کمیسیون انرژی گفت: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت با توسعه صنایع بالادستی پتروشیمی و نیز گسترش صنایع تکمیلی محقق می شود.
این عضو کمیسیون انرژی افزود: توسعه متوازن بخش بالادستی و تکمیلی و ایجاد شهرک های تخصصی پتروشیمی برای نیل به این هدف کمک موثری خواهد بود.
نماینده مجلس دهم گفت: افزایش توان کشور در حوزه صنایع پتروشیمی در طول برنامه ششم حائز اهمیت است زیرا این بخش از مزیت های اقتصادی کشورمحسوب می شود و امروز شاهد نقش مهم پتروشیمی درصادرات غیر نفتی هستیم.
وی افزود: باید چشم اندازی شفاف و نقشه راه برای صنایع پتروشیمی در برنامه های بلندمدت و میان مدت ترسیم شود تا انجام فعالیت های توسعه ای اثربخش تر شود.
خالدی گفت: ایران از منظربرخورداری از منابع نفت و گاز و جایگاه مناسب در منطقه و جهان وضعیت مطلوبی دارد. از این رو، می تواند به عنوان یکی از کشورهای مطرح در حوزه پتروشیمی فعالیت کند.
این نماینده مجلس دهم گفت: با ایجاد فضای جدید و ابراز علاقه سرمایه گذاران خارجی برای حضور در طرح های توسعه ای نفت و گاز ایران، پتروشیمی نیز در کانون توجه قرار گرفته است و باید از فرصت ها به شکلی جامع و مطلوب بهره برد.

تعداد بازدید : ۸۱۵