در مهر ماه رقم خورد؛

معامله بیش از 220 هزارتن انواع محصولات پلیمری در بورس کالا

معامله بیش از 220 هزارتن انواع محصولات پلیمری در بورس کالا
(سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۲۱

بورس کالای ایران در مهرماه امسال میزبان معامله 223 هزار تن انواع مواد پلیمری عرضه شده از سوی مجتمع های پتروشیمی بود.

به گزارش نیپنا، در مهر ماه امسال درمجموع حدود ۲.۱ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از۲۹ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت .
در این مدت همچنین بیش از ۱.۱ میلیون تن انواع کالا در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی در دو بخش داخلی و صادراتی مورد معامله قرار گرفت و ارزش معاملات انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی در این تالار از مرز ۱۴ هزار میلیارد ریال عبور کرد .
بر اساس این گزارش، طی مهر ماه حدود ۳۹۱ هزار تن انواع قیر ، ۲۲۳ هزار تن انواع مواد پلیمری، ۳۲۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۱ هزار تن انواع مواد شیمیایی و ۹۷ هزار تن لوب کات توسط مشتریان خریداری شد. از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در مدت مذکور معامله شد می توان به داد و ستد حدود ۲۴ هزار تن گوگرد، ۱۰۰ تن گاز آرگون و ۸ هزار و ۴۰۸ تن عایق رطوبتی اشاره کرد.
بر اساس اعلام بورس کالای ایران در مهرماه این بورس شاهد معامله بیش از ۶ هزار میلیارد انواع اوراق مالی در قالب گواهی سپرده کالایی و سلف موازی استاندارد بود. در ماهی که گذشت اوراق سلف موازی استاندارد پی وی سی ، سنگ آهن دانه بندی شده، سیمان، اوره، گندم و تیرآهن در بازار مالی داد و ستد شد.

تعداد بازدید : ۹۰۸