معامله بیش از از 50 میلیارد ریال سهام پتروشیمی ها در بورس تهران

معامله بیش از از 50 میلیارد ریال سهام پتروشیمی ها در بورس تهران
(دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵) ۱۵:۴۲

سهامداران بورسی امروز 26 میلیون و 80 هزار سهم از سهام صنعت پتروشیمی را به ارزش 51 میلیارد و 621 میلیون ریال خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، نماد های گروه محصولات شیمیایی  در بورس تهران امروزبه صورت متعادل مورد معامله قرار گرفتند بطوری که به جز نماد های شکربن، شگل، کرماشا، جم، شیران، شپدیس، مارون، وپترو و پترول بقیه نماد ها با افزایش قیمت بکار خود پایان دادند در این گروه نماد پترول با معامله حدود هشت و نیم میلیون سهم بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.
در معاملات امروز بازار سهام گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با کاهشی 0.25 درصدی در آخرین معامله و 0.08 درصدی در قیمت پایانی همراه شد. امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رشدی 2.75 درصدی در آخرین معامله همراه شد. قیمت پایانی سهام این شرکت هم 4910 ریال بود که 0.9 درصد رشد داشت. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم در این روز کاهشی 0.67 درصدی را تجربه کرد.
امروز همچنین پتروشیمی شازند رشد اندک 0.08 درصدی را در قیمت پایانی به ثبت رساند. پتروشیمی خارک در آخرین قیمت 1.25 درصد افزایش قیمت داشت و در قیمت پایانی رشد اندک 0.05 درصد را به ثبت رساند.
بر اساس این گزارش ،پتروشیمی مارون نیز امروز را با کاهش 2 درصدی در قیمت  پایانی به سر رساند. پتروشیمی جم کاهشی 0.43 درصدی را تجربه کرد و پتروشیمی کرمانشاه با افت 0.15 درصدی همراه شد.
در معاملات این روز معاملاتی، پتروشیمی پردیس در این روز کاهش 0.16 درصدی را به ثبت رساند.
پتروشیمی خراسان و زاگرس در این روز حوالی صفر معامله شدند و پتروشیمی فناوران با افزایش 2.13 درصدی در آخرین معامله و 0.01 درصدی در قیمت پایانی همراه شد. پتروشیمی فارابی امروز را با رشد 3.28 درصدی به پایان رساند. درقیمت پایانی هر سهم این شرکت با 0.15 درصد افزایش به 4697 ریال رسید.
شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز، با 198  واحد صعود در ارتفاع 78 هزار و 568 واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 767 میلیون سهم، ارزش معاملات 174 میلیارد تومان و ارزش بازار به 324 هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص بورس را نمادهای شپنا، فارس، شبندر، پکرمان و وانصار و بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد اخابر و فولاد داشت. بیش از 54 % از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.
شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز، با 2.69  واحد کاهش نسبت به روز گذشته در رقم 826  واحد جای گرفت. بیش از 54 % از نمادهای فرابورسی امروز را با رشد قیمت پشت سر گذاشتند. حجم این گزارش می افزاید: معاملات فرابورس نیز امروز به استثنای معاملات بلوکی به 183 میلیون سهم، ارزش معاملات به 57.4 میلیارد تومان و ارزش بازار به 54  هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص فرابورس را نماد های شتران ، زاگرس و حکمت و بیشترین تاثیر منفی در شاخص را نماد های مارون ، دماوند ، میدکو و سمایه داشت.

تعداد بازدید : ۲,۲۸۵