صنعت پتروشیمی ایران آماده جذب سرمایه گذاری های جدید

صنعت پتروشیمی ایران آماده جذب سرمایه گذاری های جدید
(دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۲۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه شرکت های خارجی خواهان حضور و سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران هستند، نشان دهنده ظرفیت های بالقوه کشورمان است.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: تولید محصولات پتروشیمی با توجه به روند مطلوب توسعه در 3 سال گذشته، رشدی معادل 15.5 درصد داشته و حجم تولید محصولات این صنعت در نیمه نخست امسال با رشد 7 درصدی از مرز 23 میلیون تن گذشته است.
عضو کمیسیون انرژی افزود: صنعت پتروشیمی کشورمان با وجود برخی چالش ها در این مدت، با صادرات محصولاتی متنوع و ارزشمند و تجربه رشدی 22.4 درصدی حدود 40 درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشور را به خوداختصاص داد که از نظر اقتصادی یک جهش محسوب می شود.
این نماینده مجلس دهم گفت: روند رشد پتروشیمی، ظرفیت های گوناگون کشور حاکی از آن است که این صنعت می تواند در توسعه صادرات غیرنفتی نقش اساسی ایفا کند همچنین کارکرد پتروشیمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی آشکاراست.
عضو کمیسیون انرژی افزود: این که شرکت های خارجی خواهان حضور در طرح های مختلف توسعه ای در صنعت پتروشیمی ایران هستند نشان دهنده ظرفیت های بالای کشورمان در این زمینه است و باید از ظرفیت های موجود به بهترین شکل ممکن بهره برد.
وی گفت: پتروشیمی می تواند ارزش سرمایه های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزوده بالا ببرد، بنابراین سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی، چشم اندار روشنی از این صنعت ارائه می کند و باید گفت که امروز صنعت پتروشیمی نقش مهمی در توسعه کشورمان ایفا می کند.
ساعدی، انتقال فناوری، تولید مشترک با استفاده از توان داخلی را ملزومات توسعه فعالیت ها با شرکت های خارجی عنوان کرد و گفت: امید است که صنعت پتروشیمی بتواند به اهداف پیش بینی شده خود دست یابد.


تعداد بازدید : ۸۸۱