دماوند و ابن سینای همدان بازهم روی میز فروش

دماوند و ابن سینای همدان بازهم روی میز فروش
(یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۰۱

تازه ترین مصوبه هیئت واگذاری حاکی از عرضه مجدد 80 درصد از سهام پتروشیمی دماوند و 20 درصد از سهام پتروشیمی ابن سینای همدان است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در جلسه روز گذشته هیئت واگذاری که با حضور اعضا در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، قیمت پایه و شرایط واگذاری 80 درصد از سهام پتروشیمی دماوند به تصویب رسید.
همچنین در این جلسه، اعضا با قیمت پایه و شرایط واگذاری برای عرضه مجدد 20 درصد سهام شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان نیز موافقت کردند.
به گزارش نیپنا، 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند به ارزش کل پایه ۱۳ هزار میلیارد ریال آخرین بار درچهاردهم شهریور ماه امسال در فرابورس به مزایده گذاشته شد که همانند مزایده های پیشین خریدار نداشت.
گفتنی است که شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و در راستای تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع های تولیدی فاز دوم طرح های پتروشیمی فعالیت می کند.
خوراک طرح تامین یوتیلیتی و شبکه آفسایت فاز 2 پتروشیمی، در منطقه فاز 2 عسلویه (غرب فاز 1)، گاز سوخت، هوا و آب دریا است و در زمینی به مساحت تقریبی 90 هکتار واقع شده است.
واحد های تصفیه پساب های صنعتی و زباله سوز، ایستگاه های اصلی و فرعی تقلیل فشار گاز، طراحی خطوط فلر، ایستگاههای آب آتش نشانی، ایستگاههای پست برق 20/230 کیلو ولت، پست برق 400/230 کیلو ولت و پست تطبیقی 132/230 کیلوولت از پروژه هایی هستند که علاوه بر شبکه انتقال خوراک، محصولات و یوتیلیتی، در واحد آفسایت پیش بینی شده اند.

تعداد بازدید : ۷۴۸