بازگشت شرکت انگلیسی – هلندی شل به صنعت پتروشیمی ایران

بازگشت شرکت انگلیسی – هلندی شل به صنعت پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۶:۳۱

تفاهم نامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت رویال داچ شل برای از سرگیری همکاری های مشترک در ایران عصر امروز در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امضا شد.

به گزارش نیپنا؛ در این مراسم که با حضور مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حسین علیمراد مدیرسرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بن فندر نماینده سفارت انگلستان وخانم سوزانا ترستال سفیر هلند و هانس نایکهامپ نماینده شرکت شل صورت گرفت، میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت شل تفاهم نامه ای به منظور بررسی های فنی - اقتصادی در طرح های پتروشیمی ایران و سرمایه گذاری های بلند مدت در صنعت انرژی ایران امضا شد.

امیدواریم تفاهم نامه به قرارداد تبدیل شود

مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه از حضور مجدد شرکت شل و امضای این تفاهمنامه ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های گسترده ای در سطح روابط بین دو شرکت شاهد باشیم. ایران در حال حاضر 8 میلیون نیروی متخصص دارد که مطابق با دانش روز دنیا در این صنعت فعالیت می کنند و قصد داریم تا ظرفیت تولید ایران را از 60 میلیون تن در سال 2016 به 100 میلیون تن در سال 2020 افزایش دهیم که این میزان تولید در حدود 38 درصد رشد خواهد داشت و امیدواریم که تیم های کارشناسی هر چه سریعتر فعالیت خود را آغاز کرده و قرارداد نهایی تهیه شود.

سفیر هلند: به دنبال انتقال دانش و تکنولوژی به ایران هستیم

سوزانا ترستال سفیر هلند نیز در مورد حضور دوباره  شل در ایران گفت: در برنامه های مختلف از من سوال می شد که شرکت شل چه زمانی فعالیت خود را در ایران آغاز خواهد کرد و من پاسخی برای این پرسش نداشتم اما اکنون از برگشت شرکت شل به ایران و انتقال دانش و تکنولوژی به ایران خرسند هستم .

به دنبال اجرای پروژه های جدید در صنعت پتروشیمی

بن فندر معاون سفیر بریتانیا در ایران نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهارکرد: یادآوری می کنم که شرکت شل مدتها در ایران فعالیت داشته است و این همکاری مجدد مثبت است. ما می خواهیم با این تفاهم نامه آینده ای متفاوت از گذشته خلق کنیم. در این مرحله پتانسیل های بالایی در دو طرف وجود دارد و با توجه به توانمندی های ایران و وضعیت خوراک در منطقه امکان پیشرفت وجود دارد احساس می کنم که ارتباط بین دو کشور بسیار دوستانه شده است و برای تداوم ارتباط میان شرکت های شل و شرکت ملی صنایع پتروشیمی همکاری می کنیم.

ابراز علاقمندی شل برای حضور بلند مدت در ایران

هانس نایکهامپ  نماینده شرکت شل از افزایش سطح همکاری های این شرکت با ایران در سطوح بالا و بلند مدت خبر داد و گفت: شل قصد دارد تا پروژه های مختلفی را در ایران عملیاتی کند و با همکاری ایران ضمن ایجاد اشتغال، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی و پایین دست پتروشیمی را افزایش دهد.

همچنین، امیرحسین زمانی نیا  معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز این تفاهم نامه را اقدام درستی برای شروع یک همکاری بلند مدت بین شرکت شل و شرکت ملی صنایع پتروشیمی دانست و برای  همکاری در ساخت طرح های کلان و همکاری مشترک این دو شرکت ابراز امیدواری کرد.

تعداد بازدید : ۳,۳۰۹