افت شدید تولید متانول ترینیداد و توباگو

افت شدید تولید متانول ترینیداد و توباگو
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۲۰

ترینیداد و توباگو در ماه اوت سال جاری میلادی 351 هزار تن متانول تولید کرد که این میزان پایین ترین رقم در بیش از 18 ماه گذشته محسوب می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده توسط وزارت انرژی و صنایع وابسته ترینیداد و توباگو، در نتیجه ادامه روند نزولی تولید خوراک گاز طبیعی، تولید متانول این کشور در ماه اوت امسال به پایین ترین سطح در یک سال و نیم گذشته رسید و حجم صادرات در این ماه نیز پس از کمترین میزان سال 2016 در جایگاه دوم قرار گرفت.
همچنین داده های منتشر شده توسط وزارت انرژی و صنایع وابسته این کشور نشان می دهد که میزان صادرات متانول ترینیداد و توباگو در ماه اوت 366 هزار 500 تن بوده است که تنها کمی بیش از کمترین رقم صادرات این کشور در سال 2016، یعنی 345 هزار تن در ماه ژانویه بود.
بر اساس این گزارش ، میزان تولید متانول در ماه اوت امسال 24.5 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است . حجم تولید این محصول در ماه اوت 2015 حدود 465 هزار تن بود.
گزارش این وزارتخانه می گوید: مجتمع تولید متانول TTMC1 با ظرفیت تولید 480 هزار تن در سال واقع در شهر Port Lisas ترینیداد و توباگو از ماه مه امسال تولید خود را به حالت تعلیق درآورده است. دیگر واحدهای تولید متانول این کشور نیز توان عملیاتی و سطح تولید خود را کاهش داده اند.
گزارش یادشده خاطرنشان می کند، مشکل کاهش بی سابقه حجم تولید گاز این کشور به چالشی جدی برای فعالان صنعت متانول ترینیداد و توباگو تبدیل شده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۳۸