پروپان پارس جنوبی در راه طرح های پتروشیمی عسلویه

پروپان پارس جنوبی در راه طرح های پتروشیمی عسلویه
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۲:۱۴

تخصیص پروپان تولیدی میدان گازی پارس‎جنوبی به متقاضیان طرح‌های پتروشیمی با حضور نمایندگانی از شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بررسی شد.

به گزارش نیپنا، معاونت برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌های مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از برگزاری جلسهای با موضوع بررسی تخصیص پروپان تولیدی میدان گازی پارس جنوبی به متقاضیان طرح‌های PHD پتروشیمی خبر داد و اعلام کرد: در این جلسه مقرر شد مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طرح‌های آینده پتروشیمی با خوراک بوتان، حجم خوراک مورد نیاز و زمان‌بندی تقریبی بهره‌برداری از این طرحها را با در نظر گرفتن طرح‌های آمایش و بازار جهانی به معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت اعلام کند.

بر اساس این گزارش ،این تصمیم با توجه به محدودیت امکان تحویل پروپان و بوتان بهصورت مجزا به متقاضیان و لزوم رعایت ترکیب پروپان و بوتان صادراتی مطابق مشخصات استاندارد اتخاذ شده است.

در این زمینه مدیریت امور بینالملل شرکت ملی نفت ایران ضمن اعلام آمادگی برای رعایت نسبت پروپان و بوتان مصرفی طرح‌های آینده شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اعلام کرد: با رعایت سقف تخصیصی خوراک اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، امکان بررسی تخصیص اضافی فازهای جدید پارسجنوبی نیز وجود خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱,۴۶۳