فرصت ها و چالش های صنعت پتروشیمی امریکا

فرصت ها و چالش های صنعت پتروشیمی امریکا
(چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۵۰

افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی برخی نگرانی ها را در میان فعالان اقتصادی امریکای شمالی پدید آورده است.

به گزارش نیپنا به نقل از economic growth، ﻃﻲ دوره زﻣﺎﻧﻲ 2012 تا 2016 ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﺟﻬﺎن ﺑﺎ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻣﺎزاد روﺑﺮو ﺑﻮده اﻧﺪ ﺑﻪ ﻃﻮرﻳ ﻜﻪ اﻳﻦ ﻣﻘﺪار در ﺳﺎل 2016، ﺑﻪ ﺣﺪود 26.7 درﺻﺪ رﺳﻴﺪه ﻛﻪ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ نگرانی هایی را در زﻣﻴﻨﻪ ﻧﺮخ ﮔﺬاری ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﻣﻴﺰان ﻋﺎﻳﺪی ﺷﺮﻛﺘ ﻬﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪی در پی داشته ﺑﺎﺷﺪ
بر اساس گزارش هایی که از دولت فدرال امریکا اعلام شده است افزایش ظرفیت تولید صنایع شیمیایی کمی برای دولت امریکا نگران کننده شده است و روزنامه وال استریت ژورنال در مورد صدمات افزایش ظرفیت صنایع پتروشیمی به اقتصاد کشور تیتر زد که از هم پاشیدگی بزرگ اقتصادی، دولت مرکزی نیازمند تفکر جدید است. همه اینها نشان از افزایش نگرانی ها در این رابطه است.
بر اساس چشم اندازی که جانت الن رییس بانک فدرال در نشست سالانه خود اعلام کرد در سال 2008 روند صعودی افزایش ظرفیت تولیدی محصولات پتروشیمی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است اما این روند از سال 2010 کمی برای اقتصاد نگران کننده بوده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که سیاست های اقتصاد کلان کشور در چند سال گذشته تغییر نکرده است. تغییر در آنها می تواند موجب رونق دوباره اقتصادی شود این افزایش تولید می تواند برای اقتصاد امریکا خطرناک هم باشد.
سخنرانی او تاکید فراوانی بر اهمیت تأمین بازار با "هدایت رو به جلو" در سیاست های احتمالی آن بود. سیاستگذاران نیازمند تمرکز بر مدل زندگی واقعی هستند این در حالی است که بسیاری از سیاست گذاران ترجیح می دهند وقت خود را صرف بازی با مدل های اقتصادی خود کنند و از صحبت کردن با مردم واقعی، چشم انداز بازارهای مالی را مشخص کنند. یکی از شاخص های پیشرو برای اقتصاد جهانی توجه به رشد ظرفیت تولید صنایع شیمیایی است.
بر اساس گزارش شورای شیمی آمریکا ظرفیت مازاد امریکا در حال حاضر 26.7 درصد رسیده است که برای قدرت قیمت گذاری شرکت ها و درآمد شرکت های بزرگ در آینده مشکلات ایجاد خواهد کرد و تورم را در آینده نزدیک به اقتصاد امریکا تحمیل خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۲,۲۳۹