بازدید مدیرکل بازرسی وزارت نفت از دو واحد فعال در زمنیه فناوری و تولید کاتالیست

بازدید مدیرکل بازرسی وزارت نفت از دو واحد فعال در زمنیه فناوری و تولید کاتالیست
(سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵) ۱۵:۵۹

مشاور وزیر نفت و مدیر کل بازرسی وزارت نفت به همراه روسای بازرسی چهار شرکت اصلی این وزارتخانه از شرکت اکسیر نوین فرآیند و شرکت گسترش فناوری خوارزمی بازدید کرد.

به گزارش نیپنا؛ سید رحیم عقیق مشاور وزیر و مدیر کل بازرسی وزارت نفت صبح امروز سه شنبه (13 مهر ماه) ضمن بازید از خط تولید انواع کاتالیست های حاوی فلزات گرانبهای مورد نیاز صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی که با حمایت شرکت اسپک و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرکت اکسیر نوین فرآیند به بهره برداری رسیده است، از نزدیک در جریان  فعالیتهای این شرکت در بخش های R&D ، تولیدی و خدمات پس از فروش از قبیل خدمات فنی  بارگذاری و تخلیه کاتالیست قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در راستای سیاستهای اقتصاد مقاوتی و استفاده حداکثری از توان و تولید داخلی ، متخصصین و دانشمندان شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا با تکیه بر دانش فنی و تکنولوژی بومی و همکاری مراکز علمی و پژوهشی موفق به تولید 42نوع کاتالیست حاوی فلزات گرانبهای مصرفی صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور از جمله کاتالیست تولید بنزین یورو 4 شده است و آمادگی دارند درصورت وجود سفارش ، کاتالیستهای تولید بنزین یورو 5 و یورو 6 را نیز تولید کنند.

در ادامه برنامه بازدید، مدیر کل بازرسی وزارت نفت و هیئت همراه از شرکت گسترش فناوری خوارزمی که ارائه کننده  خدمات در زمینه تحقیقات و فناوری‌های تولید کاتالیست ها است، بازدید کرد.

پژوهش، توسعه و تولید انواع کاتالیست های صنایع پتروشیمی، فولاد، پالایشگاهی و شیمیائی و کاتالیست های خاص و سفارشی، پژوهش، توسعه و تولید انواع پایه کاتالیست های آلومینایی، منیزیتی و آلومینا سیلیکاتی و انواع سرامیک های پیشرفته و جاذب های خاص، تحقیقات کاتالیستی در حوزه نانو فناوری، مدل سازی واکنش ها و شبیه سازی فرآیندهای کاتالیستی هتروژن و طراحی و ساخت پایلوت های تحقیقاتی و تولیدی از مهم ترین فعالیت های این شرکت است.

 گفتنی است، مدیر کل بازرسی وزارت نفت و هیئت همراه، در پایان بازدید امروز از زحمات و تلاش دانشمندان جوان شرکت های مذکور که در راستای اقتصاد مقاومتی موفق شده اند با استفاده از توان داخلی گام های موثری در زمینه گسترش تولید داخلی و قطع وابستگی کشور عزیزمان بردارند، تقدیر و تشکر کرد.

 

 

تعداد بازدید : ۲,۲۵۸