نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:

تکمیل زنجیره ارزش رویکرد برنامه ششم توسعه

تکمیل زنجیره ارزش رویکرد برنامه ششم توسعه
(چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۱۶

صنعت پتروشیمی جایگاهی ویژه در برنامه ششم توسعه دارد و حمایت از این صنعت با هدف توسعه زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مورد توجه نمایندگان مردم در خانه ملت قرار دارد.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره برنامه ششم توسعه و صنایع پتروشیمی اظهارکرد: لایحه برنامه یادشده هم اکنون در مجلس در حال بررسی است. از این رو، یکی از موارد با اهمیت که بدان پرداخت خواهد شد نقشه راه صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه متوازن بخش های پایه یا بالادستی، میانی و تکمیلی یا پایین دستی، ایجاد زنجیره ارزش، توسعه صادرات غیر نفتی، روزآمد کردن فناوری ها، توجه به بخش خصوصی، رعایت مسائل آمایش سرزمین از جمله مسائلی خواهد بود که می توان در جریان بررسی برنامه ششم توسعه، بدان پرداخت.
این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: پیامد های توسعه در پتروشیمی و صنایع بزرگ و مادر چند وجهی است و آثار اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی دارد. از این رو، اهتمام به توسعه صنایع پتروشیمی از معضلاتی مانند نبود شغل، خام فروشی مواد اولیه می کاهد و این موارد هم جهت با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
امیری خامکانی افزود: کمیسیون انرژی مجلس نسبت به اجراو تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت و انرژی اهتمام دارد. از این رو، لازم است همزمان با کوشش ها برای تولید نفت و گاز بیشتر، صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده مانند صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان داخلی و فرصت های خارجی توسعه یابد.
این نماینده مجلس گفت: انتقال فناوری، تولید مشترک، برند سازی و صادرات به بازارهای منطقه ای و بین المللی در مناسبات خارجی پتروشیمی مورد تاکید و لازم است اجرا شود

تعداد بازدید : ۸۷۵