تولید پلی استایرن تخت جمشید پارس آغاز شد

تولید پلی استایرن تخت جمشید پارس آغاز شد
(سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۵۰

محصول پلی استایرن (GPPS) شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس از صبح امروز وارد مدار تولید شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس؛ مهندس اخوان مدیرعامل این شرکت، اظهارکرد: این طرح با استفاده از جدید ترین فناوری روزشرکت TOYO ژاپن ساخته شده است .
مدیرعامل شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس با بیان این که تولیدی شدن این طرح با حمایت و پشتیبانی مهندس شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز سایرمدیران ارشد این شرکت محقق شده است گفت: در فرایند ساخت و راه اندازی واحد پلی استایرن شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس توان و ساخت داخل بیشترین سهم را داشته است و کلیه مراحل نصب و راه اندازی این طرح  توسط شرکت های ایرانی انجام شده است.
اخوان با تقدیر و تشکر از همت و تلاش کارشناسان و متخصصان شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس ادامه داد: این مجتمع پتروشیمیایی به عنوان نخستین تولید کننده پلی استایرن در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نام گذاری شده است، شروع به کار کرد.
وی افزود: این مجتمع با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن در مدت 18ماه توسط بخش خصوصی آغاز و به مرحله تولید رسید و در نظر دارد در آینده ای نزدیک به ظرفیت تولید 65 هزار تن در سال از انواع محصولات  GPPS، HIPS  و XPS و 120 هزار تن محصولEPS دست یابد.
پلی استایرن، یکی از متداول ترین رزین های تجاری ترموپلاستیک و آمورف است که محدوده وسیعی از خواص فیزیکی و مکانیکی را داراست و قیمت جذاب آن، نظر تولیدکنندگان طیف گسترده ای از اقلام را به خود جلب می‌نماید. این ماده به صورت گرانول‌های استوانه‌ای شکل (یا دانه‌های کروی پلی استایرن انبساطی) تولید می‌شود.

تعداد بازدید : ۳,۲۸۸