ساخت مجتمع پترو پالایشگاهی با سرمایه 160 میلیارد یوان در چین

ساخت مجتمع پترو پالایشگاهی با سرمایه 160 میلیارد یوان در چین
(دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۴۶

شرکت چینی ژجیانگ درصدد ساخت یک طرح مشارکتی پتروپالایشگاهی به ظرفیت روزانه 800 هزار بشکه نفت خام با سرمایه 160 میلیارد یوان معادل 24 میلیارد دلار در شرق چین است.

به گزارش نیپنا به نقل از(ICIS) ؛ محصولات این مجتمع پتروپالایشگاهی پس از بهره برداری نهایی سالانه 40 میلیون تن محصولات پالایشگاهی، 2.8 میلیون تن اتیلن و 10.4 میلیون تن آروماتیک ها است و یک واحد 1.2 میلیون تنی هیدروژن زدایی از پروپان PDH  نیزخواهد بود که انتظار می رود فاز اول آن تا سال 2018 به بهره برداری برسد.

این مجتمع که در دو فاز برنامه ریزی شده است تا سال 2018 فاز اول آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. ظرفیت پالایش کلی آن روزانه 800 هزار بشکه خواهد بود که از نظر زیست محیطی اثرات کمتری برای محیط زیست خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این مجموعه در نظر دارد تا محصولات پایین دست پتروشیمی مانند پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP)، اکسید اتیلن / اتیلن گلیکول (EO / EG)، اتیلن وینیل استات (EVA)، استایرن، بوتادین (BD)، متیل ترشری بوتیل اترتولید (MTBE) / بوتیلن ترافالات 1، فنل، استون، بیسفنول A (BPA)، پلی کربنات، اکریلونیتریل (ACN) و متیل متاکریلات را نیز تولید کند.

این مجتمع که اقدامات اولیه ساخت آن هنوز آغاز نشده است به صورت مشارکتی با دو شرکت دیگر چینی با سهام 25 درصد مشارکت همکاری کند. البته بعضی منابع از همکاری سینوپک شرکت دولتی پتروشیمی چین در پروژه خبر داده اند که هنوز تایید نشده است .

 این گزارش می افزاید:عملیات احداث این پروژه تا 4 سال آینده یعنی سال 2020 به اتمام می رسد و بخش عظیمی از محصولات آن در بازارهای داخلی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده محصولات پتروشیمی در جهان عرضه خواهد شد.

شرکت ژجیانگ به عنوان اصلی ترین سهامدار مجتمع پتروپالایشگاهی در دست احداث، 50 درصد از تولید این مجتمع مثل اسید ترفتالات خالص (PTA)، الیاف پلی استر و سایر محصولات مرتبط را در اختیار خواهد داشت.

 

 

تعداد بازدید : ۲,۵۲۲