شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به سمت رگلاتوری برود

شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به سمت رگلاتوری برود
(دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۱۸

شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به سمت رگلاتوری برود و نقش آفرینی خود را در بخش های مختلف اجرایی کند.

منصور معظمی رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران درگفتگو با خبرنگار نیپنا، گفت: صنعت پتروشیمی در نیمه نخست  امسال افزایش تولید را تجربه کرده و به نظر می رسد با توجه به این که در 6 ماه دوم سال این صنعت با کمبود گاز مواجه نیست این افزایش تولید ادامه دار خواهد بود.

وی، اظهارکرد: برای اینکه افزایش تولید در صنعت پتروشیمی تداوم داشته باشد این صنعت باید با استفاده از ظرفیت های موجود به سمت اتمام طرح های نیمه تمام و توسعه ای خود برود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش تولید در 6 ماه نخست سال به دلیل اتمام برخی از طرح های نیمه تمامی بود که از گذشته شروع شده بود گفت: صنعت پتروشیمی برای کشور ما یک مزیت است که باید از این مزیت حداکثر استفاده را برد و با توسعه این صنعت پتروشیمی اقتصاد ایران نیز تقویت خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران خاطر نشان کرد: صنعت پتروشیمی ایران برای توسعه، نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است که به دلایل مختلف هنوز صورت نگرفته است و امید است که شاهد ورود سرمایه گذاری های جدید خارجی و همچنین سرمایه گذاری های داخلی باشیم.

وی با اشاره به این که بر اساس بررسی شرکت ملی صنایع پتروشیمی حدود 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنعت پتروشیمی نیاز است که باید از بازارهای خارجی استفاده شود گفت: زمینه را برای سرمایه گذاری های جدید باید تسهیل کرد تا طرح های نیمه تمام و نیز طراحی شده بتوانند در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.

معظمی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به سمت رگلاتوری برود و نقش آفرینی خود را در بخش های مختلف اجرایی کند و در این مسیرلازم است که در صنعت پتروشیمی رگلاتوری ایجاد شود تا با همدلی و همگرایی توسعه صنعت پتروشیمی محقق شود.

تعداد بازدید : ۲,۰۴۵