برنامه ششم و سرانجام نیمه طرح های برنامه چهارم و پنجم

برنامه ششم و سرانجام نیمه طرح های برنامه چهارم و پنجم
(دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۴۸

با پایان یافتن تعطیلات تابستانه مجلس شورای اسلامی ازدیروز(یکشنبه 4 مهرماه)، کمیسیون تلفیق، بررسی لایحه برنامه ششم توسعه را دستور کار قرارداد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ؛ به یقین تعیین برنامه توسعه و نقشه راهبردی صنایع مختلف از جمله صنعت رو به رشد پتروشیمی در این لایحه (به عنوان یک برنامه میان مدت) مد نظر قرارخواهد گرفت و می توان گفت که پتروشیمی ها نقش مهمی در آینده کشورمان ایفا خواهند کردو باید نگاهی تازه و جامع به این صنعت داشت.
بر اساس این گزارش، یکی از چالش های صنعت پتروشیمی کشور طرح های نیمه تمام باقی مانده از برنامه های توسعه چهارم و پنجم است که ضرورت دارد در تدوین برنامه ششم، بدان توجه ویژه ای شده و تکلیف آنها روشن شود.
همچنین سازوکاری در نظر گرفته شود که دیگر طرحی در برنامه توسعه ششم نیمه تمام نماند زیرا عمده طرح های نیمه تمام اگر با مطالعات اولیه و مسائل آمایش سرزمین پیش بینی می شدند کمتر دچار تاخیر در تکمیل می شدند.
بنابراین برنامه ششم توسعه می تواند "نقشه راه توسعه "صنایع پتروشیمی برای 5  ساله آینده شود لذا داشتن نقشه راه برای صنایع پتروشیمی با اهمیت است صنعتی که با توسعه خود می تواند سهم بسزایی در اهداف برنامه ششم توسعه ایفا کند و به تحقق آنها کمک کند. از این رو کمک به توسعه منطقی پتروشیمی در برنامه ششم توسعه در واقع کمک به تحقق اهداف برنامه ششم از جمله رشد اقتصادی است.
امید می رود طی بررسی این لایحه در مجلس قانون گذاران همچون گذشته نسبت به رفع چالش های پتروشیمی، اهتمام داشته باشند و با آسیب شناسی رویه های گذشته، فرایندهای توسعه را بهبود دهند، زیرا توجه به توسعه و تقویت سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی در طول برنامه ششم توسعه در واقع اهتمام نسبت به تحقق اهداف برنامه یاد شده است.

تعداد بازدید : ۲,۷۳۵