گچساران دو سوم راه را طی کرد / بهره برداری گچساران در تابستان97

گچساران دو سوم راه را طی کرد / بهره برداری گچساران در تابستان97
(یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵) ۱۰:۲۴

مدیرعامل طرح پتروشیمی گچساران از تامین فاینانس 220 میلیون یورویی خبر داد وگفت: پتروشیمی گچساران تا کنون 38 درصد پیشرفت داشته و درتابستان سال 97 به بهره برداری می رسد.

قاسم محمودی در گفت و گو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به این که فاینانس پروژه از محل صندوق ملی توسعه اخذ شده و چینی نیست، اظهارکرد: تا کنون 50 درصد تجهیزات مورد نیاز تامین شده است و به زودی پیمانکار نصب انتخاب می شود و باید به این نکته اشاره کرد که کمپرسورها نیز خریداری شده اند.
وی با تاکید بر ظرفیت یک میلیون تنی پتروشیمی گچساران، گفت: پتروشیمی گچساران قرار است که تامین کننده خوراک پتروشیمی های دهدشت، کازرون، ممسنی و بروجن باشد و در صورتی که بیدبلند2 در موعد مقرر به بهره برداری برسد و در گچساران 2 شیفت کار شود، می توان این طرح را در مرداد ماه سال 97 به بهره برداری رساند.
مدیر طرح پتروشیمی گچساران با اشاره به این که تا یک ماه دیگر عملیات پایپینگ آغاز می شود، گفت: کلنگ بخش کولینگ تاور ها نیز هفته گذشته با حضور مهندس نژادسلیم، مدیر هلدینگ خلیج فارس زده شد؛ همچنین سفارش اغلب تجهیزات مخازن تحت فشار انجام شده است.
محمودی همچنین از برگزاری مناقصه خط لوله خوراک و خط لوله آب در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: پیش پرداخت خط لوله گاز نیز پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تامین خوراک پتروشیمی گچساران از بید بلند، بهره برداری گچساران منوط به تکمیل پروژه بیدبلند2 است و با توجه به این که هلدینگ خلیج فارس مالک دو پتروشیمی مذکور است انتظار می رود هماهنگی پیشرفت کار محقق شود و کارها بر اساس زمان بندی پیش رود.

تعداد بازدید : ۱,۵۹۲