خروج هفت واحد پتروشیمی شرکت نفت و گاز اسلواکی از چرخه تولید

خروج هفت واحد پتروشیمی شرکت نفت و گاز اسلواکی از چرخه تولید
(شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵) ۱۰:۲۱

با اتمام عملیات ساخت و راه اندازی مجتمع جدید پتروشیمی شرکت نفت و گاز اسلواکی هفت واحد قدیمی تولید پلی اتیلن از مدار تولید خارج می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی یورو پلاست نیوز، مجتمع پتروشیمی شرکت نفت و گاز اسلواکی با مدیریت تکنی مونت ایتالیا و همکاری شرکت های آلمانی در آستانه بهره برداری است.
طرح پلی اتیلن (LDPE4) شرکت نفت و گاز اسلواکی (اسلاونفت) تحت لیسانس شرکت لیوندل باسل با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن اواخر سال میلادی امسال به پایان می رسد.
میزان سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این مجتمع پتروشیمی در حدود 300 میلیون دلار بوده است و انتظار می رود بیشتر تولید آن در بازارهای خارجی مانند لهستان، جمهوری چک، مجارستان، اتریش و حتی اروپای غربی شامل فرانسه، آلمان و ایتالیا عرضه شود.
این مجتمع پتروشیمی موسوم به LDPE4، جایگزین هفت واحد قدیمی تولید پلی اتیلن این شرکت خواهد شد و فعالیت های تکمیلی صورت گرفته بر روی این مجموعه شامل بازسازی واحد کراکر بخار موجود در این سایت همزمان با ایجاد زیرساخت های تداراکاتی و افزودن فناوری های نوین بوده است.
مجتمع LDPE4 می تواند ضمن افزایش انعطاف پذیری در تولید (production flexibility) و کاهش هزینه های جاری، امکان تولید محصولات با کیفیت تر را برای شرکت اسلاونفت فراهم آورد.
اسلاونفت یکی از زیرمجموعه های شرکت نفت و گاز مجارستانی مول (MOL) به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۶