شاخص در آخرین روز شهریور قدکشید

شاخص در آخرین روز شهریور قدکشید
(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۵:۰۸

بورس تهران امروز چهارشنبه(31 شهریورماه) در آخرین روز معملاتی فصل تابستان توانست رشد شاخص را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته را با رشد شاخص پایان داد و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهاداربا۱۷۸ واحد رشد دوباره در نیمه کانال ۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش ، امروز  شاخص به رقم ۷۶ هزار و ۴۵۱ واحد رسید و  شاخص کل هم‌وزن نیز توانست با ۶۲.۶ واحد رشد، رقم ۱۴ هزار و ۶۲۵ واحدی را تجربه کند، همچنین شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۸۷ واحد صعود به رقم ۸۴ هزار و ۹۰۴ واحدی رسید و  شاخص بازار اول با ۴۵ واحد رشد عدد ۵۳ هزار و ۳۹۵ واحدی را تجربه کرد و سرانجام شاخص بازار دوم نسبت به روز گذشته ۸۵۴ واحد بالا رفت و در در تراز ۱۶۷ هزار ۷۹۴ واحدی ایستاد.
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۲ واحد تاثیر مثبت در دماسنج بازار سرمایه، بیشترین نقش را در روند صعودی شاخص ایفا کرد. پس از این نماد، پتروشیمی جم، توسعه معادن و فلزات و صنایع شیمیایی ایران بیشترین تاثیر مثبت را در نوسان‌های شاخص کل داشتند.
این گزارش می افزاید: نماد معاملاتی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با بیش از ۱۸ واحد تاثیر منفی در نماگر بازار بیشترین نقش منفی را در تغییرات شاخص کل برجای گذاشت. پس از آن، ماشین سازی اراک، بانک پاسارگاد و سرمایه‌گذاری سایپا بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات بازار سرمایه برجای گذاشتند.
امروز در معاملات گروه خودرویی‌ها ۱۵۵ میلیون و ۴۹۱ هزار سهم به ارزش ۲۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد وستد  شد. همچنین در گروه محصولات فلزی ۲۳ میلیون و ۴ هزار سهم به ارزش ۹ میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و در گروه قند و شکر ۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان داد و ستد شد.
بر اساس این گزارش ، ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۹۷ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۸۶۲ میلیون و ۲۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۶ هزار نوبت داد و ستد بود.

تعداد بازدید : ۲,۸۷۷