بهره برداری از 13 مخزن جدید ذخیره سازی در عسلویه

بهره برداری از 13 مخزن جدید ذخیره سازی در عسلویه
(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۲۱

همزمان با برنامه ریزی های انجام شده امسال 13 مخزن جدید ذخیره سازی در عسلویه به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر آمادگی برای گسترش همکاری با شرکت های پتروشیمی واقع در منطقه عسلویه اظهارکرد: همکاری و تعامل خوبی با شرکت های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی، انرژی پارس داریم و این شرکت پتروشیمی در مجموع با ساخت 51 مخزن درزمینی به مساحت 47 هکتار بزرگترین قطب ذخیره سازی درعسلویه است.

حسین شفیعی افزود: مخازن مورد اشاره در ابعاد و ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند واز جمله مخازنی که امسال ساختشان نهایی می شود مخازن ذخیره سازی متانول و ال. پی.جی است.

وی با بیان این که انتقال وذخیره سازی محصولات متنوع پتروشیمی برای استفاده در داخل و نیز صادرات از اهمیت خاصی در برخوردار است گفت: در تلاش هستیم مخازن را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین استاندارد های بین المللی آماده فعالیت کنیم.

به گزارش نیپنا، طرح مخازن متمرکز صادراتی عسلویه بزرگترین طرح مخازن ذخیره مواد پتروشیمیایی کشور به شمار می رود و هدف اصلی این طرح ذخیره سازی محصولات تولیدی طرح های فاز دوم پتروشیمی درعسلویه برای صادر نمودن آنها به بازارهای بین المللی است

بر اساس این گزارش، با توجه به تمرکز بالای طرح های گوناگون تولیدی در منطقه فاز دوم عسلویه، مدیریت هماهنگ و متمرکز ذخیره سازی و صادرات تولیدات واحدهای تولیدی ضروری بوده که اجرای طرح مخازن متمرکز علاوه بر تسهیل این امر موجب کاهش هزینه های سرمایه گذاری نیز خواهد شد.

 

تعداد بازدید : ۴,۳۶۲