بلژیک به دنبال تولید محصولات پتروشیمی دارای ارزش افزوده افتاد

بلژیک به دنبال تولید محصولات پتروشیمی دارای ارزش افزوده افتاد
(شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۲۹

شرکت صنایع شیمیایی سولوی بلژیک با هدف سود آوری بیشتر به دنبال تولید محصولات متنوع دارای ارزش بالا است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews، شرکت صنایع شیمیایی سولوی (Solvay) بلژیک به تازگی از برنامه خود برای فروش تاسیسات تولید پلی آمید (PA) این شرکت در راستای تمرکز بر تولید پلاستیک های با عملکرد بالا (high-performance plastics) و دیگر محصولات پتروشیمی دارای ارزش افزوده که در صنایع هوا-فضا و تولید کالاهای مصرفی (consumer goods) کاربرد دارند؛ خبر داد.
فروش سالانه تاسیسات یادشده یک میلیارد و 600 میلیون دلار (معادل یک میلیارد و 400 میلیون یورو) برآورد می شود.
منابع آگاه می گویند: در حال حاضر پرونده و جزئیات مورد نیاز برای فرآیند بازاریابی در اختیار خریداران احتمالی واحد تولید پلی آمید شرکت سولوی قرار گرفته است.
این منابع همچنین عنوان کردند که شرکت خدمات مالی مورگان استنلی به عنوان مشاور مالی سولوی را در این فرآیند همراهی می کند. البته این شرکت هنوز نظر رسمی خود را درباره شایعات مطرح در بازار اعلام نکرده است.
مدیر عامل شرکت آمریکایی Celanese در اوایل امسال از برنامه این شرکت برای توسعه ظرفیت تولید مواد نایلونی به منظور متنوع ساختن سبد محصولات خود که عمدتا شامل ترموپلاستیک هاست؛ خبر داد. از این رو برخی از منابع Celanese را یکی از خریداران احتمالی تاسیسات یاد شده می دانند.
دفتر مرکزی شرکت سولوی در بروکسل واقع است و فروش کل این شرکت در سال گذشته میلادی 12 میلیارد و 400 میلیون یورو بوده است. شمار کارکنان سولوی بیش از 30 هزار و 500 نفر برآورد می شود که در ۵۵ کشور جهان فعالیت دارند.

تعداد بازدید : ۹۷۴