تولیدی شدن دوباره مجتمع های پتروشیمی عسلویه پس از مهار آتش سوزی مبین

تولیدی شدن دوباره مجتمع های پتروشیمی عسلویه پس از مهار آتش سوزی مبین
(چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۵:۲۱

مجتمع های تولیدی پتروشیمی به دنبال آتش‌سوزی صبح امروز درمجتمع پتروشیمی مبین که تامین کننده یوتولیتی واحدهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است به طور موقت تولیدشان متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، علی‌محمد بساق‌ زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه(24 شهریورماه) در جمع خبرنگاران  اظهارکرد: از آنجا که پتروشیمی مبین گاز مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی منطقه عسلویه  را تامین می‌کند بنابراین با از مدار خارج شدن این پتروشیمی سایر پتروشیمی‌ها هم نمی‌توانند به تولید خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: یوتولیتی مورد نیاز نیز از طریق پتروشیمی مبین تامین می‌شود که آتش‌سوزی و توقف تولید سبب شده تا در تامین آن ایجاد مشکل شود.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تا زمانی که نشت گاز و آتش‌سوزی به طور کامل در پتروشیمی مبین مهار نشود نمی‌توانیم سایر مجتمع‌ها را به مدار تولید بازگردانیم.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص جزئیات بروز حادثه صبح امروز در پتروشیمی مبین گفت: مسیر گازی که از این مجتمع برای کل منطقه می‌آید به 3 مسیر تقسیم می‌شود که حادثه در مسیر شماره 3 رخ داده و موجب آتش‌سوزی شده است؛ تاکنون ورودی و خروجی گاز به این مسیر بسته شده و در حال تخلیه گاز باقی‌مانده در خطوط لوله هستیم.
وی ادامه داد: زمانی که تخلیه گاز به‌طور کامل انجام شد و موفق به خاموش کردن آتش شدیم مسیرهای شماره یک و دو در مدار قرار می‌گیرند و واحدهای پتروشیمی فازهای یک و دو عسلویه یک به یک به مدار تولید بازخواهند گشت  اما هنوز مشخص نیست این مسئله تا چه‌زمانی انجام شود.

به گزارش نیپنا، مدیران ارشد صنعت پتروشیمی، شرکت نفت و گاز پارس و مجتمع گازی پارس جنوبی و نیز سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور در پتروشیمی مبین راه های مهار آتش را بررسی می کنند.

بر اساس این گزارش، تمامی مدیران ارشد حاضر در منطقه عسلویه در اتاق کنترل پتروشیمی مبین حضور دارند و خوشبختانه دقایقی قبل واحد های برق و هوای ابزار دقیق پتروشیمی مبین وارد مدار شد اما تلاش برای مهار آتش همچنان ادامه دارد و نمایندگان شرکت های حاضر در جلسه مورد اشاره در حال اتخاد تدابیر لازم هستند.

 این گزارش می افزاید: تمامی طرح ها مجتمع های پتروشیمی منطقه ایمن سازی شده و اقدام های ایمنی مورد نیاز معمول شده است.


تعداد بازدید : ۱,۴۶۱