برنامه ریزی هند برای افزایش تولید متانول از زغال سنگ

برنامه ریزی هند برای افزایش تولید متانول از زغال سنگ
(چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۵۴

افزایش تقاضا برای خوراک از سوی عرضه کنندگان پتروشیمی هند مهمترین عامل رونق تولیدکنندگان متانول از زغال سنگ در هند به شمار می رود.

به گزارش نپینا به نقل از پلاتس، یکی از فعالان بلندپایه صنعت متانول هند هفته گذشته در جریان برگزاری کنفرانسی در دهلی نو عنوان کرد: تولید متانول بر مبنای زغال سنگ (coal-based methanol) می تواند کلید موفقیت هند در رسیدن به خودکفایی در حوزه پتروشیمی و انرژی باشد.

وی. کی. ساراوات، رئیس موسسه ملی NITI Aayog هند، در سمینار بین المللی متانول هند اظهار داشت: رشد تقاضا برای خوراک از سوی عرضه کنندگان پتروشیمی این کشور، مهمترین عامل رونق فعالیت تولیدکنندگان متانول از زغال سنگ در هند به شمار می رود.

ساراوات ادامه داد: انتظار می رود فناوری های تبدیل متانول به الفین (MTO) و متانول به پروپیلن (MTP) در آینده ای نزدیک به رشد بی سابقه تقاضای هند برای متانول دامن بزنند. در حال حاضر میزان تقاضا از سوی این بخش از 6 درصد در سال 2011 به 12 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه S&P Global Platts، پیش بینی می شود کمبود عرضه پلی اتیلن هند از رقم فعلی 2 میلیون تن در سال به سه میلیون تن تا سال 2020 افزایش یابد. همچنین انتظار می رود مازاد تولید یک میلیون تنی پلی پروپیلن این کشور در همین بازه زمانی با اندکی کمبود عرضه جایگزین شود.

رئیس موسسه ملی  NITI Aayogهمچنین افزود: کاهش تاثیرات مخرب زیست محیطی و در عین حال افزایش امنیت انرژی در بخش حمل و نقل، دیگر فاکتور کلیدی در توجه بیشتر به افزایش تولید متانول از زغال سنگ در هند محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۸۲۸