مهار آتش سوزی پتروشیمی مبین

مهار آتش سوزی پتروشیمی مبین
(چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۴۴

حادثه انفجار و آتش سوزی درمجتمع پتروشیمی مبین بطور کامل تحت کنترل نیروهای حاضر در محل است.

حمید رضا عجمی مدیر بهداشت،ایمنی و محیط زیست  شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: آتش سوزی به وقوع پیوسته در پتروشیمی مبین در حال مهار کامل بوده و تحت کنترل آتش نشانان حاضر در محل است و بزودی اطفا خواهد شد.
 وی با بیان این که براساس اعلام همکاران حاضر در محل حادثه، این انفجار و پس از آن آتش سوزی به دلیل وجود ناخالصی در گاز دریافتی بوده است  گفت: گاز دریافتی به فیلتر آسیب  رسانده و هنگام تمیزکاری فیلتر این حادثه رخ داده است.
 عجمی ادامه داد: متاسفانه 4 نفر در این حادثه مجروح شده اند که یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحت های ناشی از سوختگی به شیراز اعزام شده است.
وی تصریح کرد: دلیل اصلی حادثه در دست بررسی است و کارشناسان در محل پتروشیمی مبین حضور دارند.
مدیر اچ . اس.یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همکاری بسیاری خوبی را پتروشیمی مبین  داشته است و نیروهای امدادی در منطقه با آمادگی لازم برای هرگونه اقدام مورد نیاز حضور دارند.
 به گزارش خبرنگار نیپنا، حادثه نشت گاز درپتروشیمی مبین بطور کامل تحت کنترل است و تمامی ورودی و خروجی های گاز این مجتمع پتروشیمی در کنترل نیروهای HSE است.
بر پایه این گزارش، حادثه رخ داده در ایستگاه تقلیل فشار مبین که امروز چهارشنبه(24 شهریورماه) بر اثر تمیز کاری فیلترهای ورودی گاز منجر به انفجار و نشت گاز شده است بطور کامل تحت کنترل نیروهای حاضر در محل درآمده است.
این گزارش می افزاید: با حضور به موقع نیروهای امدادی و نیز HSE از سرایت نشتی و وقوع سرایت به دیگر بخش ها جلوگیری شده است.


تعداد بازدید : ۲,۴۵۵