افزایش ظرفیت تولید فیلم پلی پروپیلن روسیه

افزایش ظرفیت تولید فیلم پلی پروپیلن روسیه
(یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۱:۲۵

ظرفیت تولید فیلم پلی پروپیلن روسیه با راه اندازی یک مجتمع جدید در منطقه روستوف افزایش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews، روسیه با راه اندازی رسمی یک مجتمع جدید تولید فیلم پلی پروپیلن BOPP با ظرفیت 60 هزار تن در سال در منطقه روستوف (Rostov) این کشور، ظرفیت تولید این محصول را افزایش داد.
پس از دو سال تعویق در اجرای این طرح به دلیل مشکلات مالی، گروه Megapolis Holding واحد تولید فیلم پلی پروپیلن Waterfall PRO را در شهر شاختی در نزدیکی روستوف-نا-دونو (روستوف-نا-دونو) افتتاح کرد. خطوط تولید این مجموعه با فناوری شرکت آلمانی Lindauer Dornier تجهیز شده اند و قادر به تولید حدود 20 نوع فیلم سه و پنج لایه پلی پروپیلن BOPP هستند.
این پروژه در سال 2012 کلید خورد و قرار بود تا ماه مه سال 2014 میلادی در مدار تولید قرار گیرد. با این حال افزایش هزینه های برآوردشده از 100 میلیون به 115 میلیون یورو مانع از راه اندازی آن در تاریخ مقرر شد. شریک مالی گروه Megapolis در این سرمایه گذاری، بانک کشاورزی Rosselkhozbank (متعلق به دولت روسیه) است.
دنیس منتراف، وزیر تجارت و صنعت این کشور با تاکید بر اهمیت راه اندازی پروژه جدید، عنوان کرد: تاسیسات یاشده می تواند ضمن کمک به توسعه صنایع شیمیایی روسیه، جایگاه این کشور را در حوزه تولید فیلم های بسته بندی تقویت کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این طرح همچنین گامی مهم در راستای خوکفایی روسیه و کاهش واردات محصولاتی از این دست از طریق تولید آن با کیفیت مشابه در بازار داخلی محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۶۰۴