مشارکت سابک در یک طرح مشترک پتروشیمی با چین

مشارکت سابک در یک طرح مشترک پتروشیمی با چین
(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۳۰

تاسیسات جدید که یک طرح مشترک (JV) به شمار می رود؛ متمرکز بر تولید مشتقات پلیمری دارای کاربردهای ویژه و ارزش افزوده بالاخواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن پروسسینگ، شرکت سابک، گروه صنعتیShenhua Ningxia Coal، موسوم به SNCG، و دولت محلی منطقه خودمختار هوئی نینگ شیا (Ningxia Hui) چین قراردادی را به منظور همکاری برای توسعه صنعت پتروشیمی این کشور و ساخت یک مجموعه گرین فیلد (greenfield) تبدیل زغال سنگ به محصولات شیمیایی با مشارکت سابک و شرکت SNCG به امضا رساندند.
این پروژه قرار است در منطقه خودمختار هوئی نینگ شیا به بهره برداری برسد. بر اساس قرارداد یادشده، دولت محلی نینگ شیا متعهد به حمایت و تامین تسهیلات لازم برای اجرای این طرح و ارائه یک چارچوب جامع برای ایجاد هماهنگی و همکاری میان سه طرف مشارکت کننده در فرآیند تصویب پروژه و دریافت تاییدیه های لازم خواهد بود.
شرکت سابک برآورد می کند که پروژه مشترک تبدیل زغال سنگ به محصولات شیمیایی این شرکت در چین هزینه ای معادل سه تا چهار میلیارد دلار در بر داشته باشد. انتظار می رود که این طرح تا سال 2020 در مدار تولید قرار گیرد.
شرکت SNCG یکی از زیرشاخه های گروه صنعتی Shenhua است که از بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ چین به شمار می رود و در حوزه های دیگری نظیر صنایع شیمیایی و انرژی فعالیت دارد.
منطقه خودمختار نینگ شیا نیز یکی از مهتمرین مناطق تولید زغال سنگ چین محسوب می شود و این موضوع دلیل اصلی انتخاب آن به عنوان محل بهره برداری این پروژه است.

تعداد بازدید : ۱,۱۰۳